30 دی 1399 - 9:33 ق.ظ

پیش توافق کُردها و شیعیان در خصوص قانون بودجه سال ۲۰۲۱

کردها و شیعیان عراق در خصوص قانون بودجه سال ۲۰۲۱ این کشور به توافق رسیدند، البته تصویب این قانون در صحن علنی پارلمان عراق تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری تسنیم، افزون بر 20 نشست هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد با جریان‌‌‌های سیاسی عراق به ویژه شیعیان این کشور در خصوص قانون بودجه سال 2021 بالاخره منجر به پیش توافقی در میان کُردها و شیعیان شد.

جریان‌های سیاسی شیعی عراق نسبت به توافق اولیه حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق در خصوص سهم اقلیم از بودجه عمومی این کشور ملاحظاتی داشتند و اعلام کردند که چنین توافقی از دید آنان مردود است.

جریان‌های سیاسی شیعی عراق در خصوص ماده 11 قانون بودجه سال 2021 پیشنهاد جدیدی ارائه دادند. بر اساس این پیشنهاد، تولید روزانه نفت اقلیم کردستان 460 هزار بشکه است و پس از اختصاص مقادیری از تولید روزانه نفت اقلیم جهت مخارج اکتشاف، استخراج، حمل و نقل و مصارف داخلی، باید روزانه 250 هزار بشکه به شرکت بازاریابی نفت عراق تحویل داده شود، افزون بر این نیز باید درآمدهای غیر نفتی اقلیم کردستان نیز به حساب خزانه ملی عراق واریز شود.

جریان‌های شیعی عراق تاکید کردند که در صورت اثبات راستی آزمایی موارد فوق، دولت مرکزی مجاز به تخصیص سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 خواهد بود.

کد 300

کد خبر: 34654

منبع: تسنیم

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0