15 دی 1399 - 7:20 ب.ظ

ورزش‌های آبی به پیشگیری از بیماری‌های قلبی،عروقی کمک می‌کنند

گروهی از پژوهشگران انگلیسی دریافته اند که تمرینات آبی مانند ورزش در آب یا شنا می‌تواند به بهبود شرایط جسمانی افراد، حفظ تناسب اندام و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی افراد کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از سرویس خواندنی‌های انتخاب، مطالعات نشان می‌دهد تمرینات مبتنی بر آب فواید زیادی از جمله بهبود راه رفتن، حفظ تعادل و بهبود تحرک دارند. همچنین تصور می‌شود که ورزش‌های آبی، مزایایی را برای بهداشت و سلامت روان افراد ارائه می‌دهد.

این مطالعه به بررسی تأثیرات طولانی مدت ورزش هوازی منظم و مبتنی بر آب بر سلامت قلب و عروق پرداخته است، در این مطالعه ۸۰ نفر از افراد بالای ۵۵ سال با فشار خون طبیعی و بدون شرایط بالینی حاد قبلی مانند دیابت، مشارکت کردند، شرکت کنندگان حداقل شش بار در هفته و به طور متوسط چهار بار ورزش می‌کردند. سپس پژوهشگران، افرادی را که در آب تمرین می‌کردند با کسانی که در سالن بدن سازی تمرین می‌کردند یا کلاس‌های ورزشی می‌گذرانند و کسانی که مخلوطی از هر دو نوع تمرین را انجام می‌دهند مقایسه کردند.

پژوهشگران دریافتند که هر سه حالت ورزشی مزایای مشابهی برای عروق و رگ‌های کوچک افراد برخوردارند، احتمالاً این امر به این دلیل است که ورزش می‌تواند تولید اکسید نیتریک در بدن ما را افزایش دهد. این یک جز کلیدی برای حفظ عملکرد اندوتلیال در رگ‌های کوچک و عروق است؛ بنابراین هرچه تولید اکسید نیتریک بیشتر باشد، عروق و رگ‌های کوچک، بهتر می‌توانند کار کنند.

کد 300

کد خبر: 35515

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0