16 آبان 1402 - 9:00 ق.ظ

پدیده ای به نام همسر مسئول!؟

لطفاً این رویه‌ی غلط را ادامه ندهید

سال‌ها پیش، زمانی که همسران مسئولان کلان، جلساتی می‌گرفتند و خبر آن منتشر می‌شد، گروهی از جریان انقلابی به شدت اعتراض می‌کرد که: مگر همسر مسئول بودن، جایگاه است که اینها با هم جلسه گرفتند و در خصوص مسائل کشور تصمیمات شخصی می‌گیرند؟

لطفاً این رویه‌ی غلط را ادامه ندهید

 عصر اصفهان ، محمد علی شکوریان راد

یکی از مواقعی که اوج این اعتراضات را رقم زد، زمان دولت یازدهم و دوازدهم بود.

حق، همان است که این  اعتراضات بیان می‌شد. چون واقعا همسر و فرزند و پدر و مادر و داماد و عروس و نوه و … یک مسئول بودن، هیچ حق و جایگاه خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

اما آنچه در دو سال گذشته تعجب آور است، سکوت همان جریان معترض سالیان قبل است نسبت به اقدامات خانم جمیله علم‌الهدی، همسر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حوزه‌ی سیاسی. اقداماتی که سطح و گستره‌ی آن حتی از سوی همسران مسئولان سابق کم‌نظیر است.

خانم دکتر علم‌الهدی، در جدیدترین مداخلۀ سیاسی آن هم در سطح بین‌الملل، به همسر رئیس‌جمهور فرانسه نامه‌نگاری کرده است. بماند که ایشان، آن زن ضد اسلام و ضد حجاب را که نقش جدی در انزوای محجبه‌های فرانسه داشته و دارد، فداکار و مهربان خطاب نموده است. بلکه  درد آن است که انتهای نامه، مزین شده به عنوان: همسر رئیس‌جمهور.  آیا در قانون اساسی یا سایر قوانین، چنین جایگاهی دیده شده است؟  آیا وزارت خارجه، چنین نقشی در دیپلماسی کشور تعریف کرده است؟  متن _ ضعیف _ این نامه که اشتباهات آن نیز دست به دست می‌شود، با کدام مشاور امور خارجه هماهنگ شده؟

 خانم دکتر علم‌الهدی، لطفاً این رویه‌ی غلط را ادامه ندهید.

کد خبر: 139015

نویسنده: محمد علی شکوریان راد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0