8 خرداد 1401 - 12:45 ق.ظ

فعالیت 12 هزار لرستانی در تولید صنایع دستی خانگی

سید امین قاسمی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند نیز با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کند

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مشاغل خانگی در حوزه تولیدات صنایع دستی این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، سید امین قاسمی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند نیز با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کند ، اظهار داشت: ۵۲ رشته بومی و غیربومی رایج رشته صنایع دستی در سه هزار و ۵۰۰ کارگاه کوچک، بزرگ، انفرادی و مشاغل خانگی این استان تولید می شود. قاسمی افزود: اکنون یک بازارچه دائمی در خرم آباد و سه بازارچه موقت و خودگردان با همکاری بخش خصوصی در شهرهای بروجرد، دورود و الیگودرز تولیدات صنایع دستی استان را عرضه می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا با توجه به آسیب دیدن بسیاری از مشاغل، امکان استفاده از تسهیلات با سود ۱۲ درصد برای مشاغل آسیب دیده در حوزه صنایع دستی و گردشگری فراهم شد. قاسمی اظهار داشت: همچنین در ایام تعطیلات نوروز با استقبال بی نظیر مسافران نوروزی و افزایش حجم فروش صنایع دستی رونقی دوباره به بازار این رشته ها بخشیده شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ایام نوروز به دنبال استقبال چشمگیر مسافران نوروزی، هنرمندان صنایع‌دستی لرستان محصولات خود را در ۱۱ رشته شامل پوشاک سنتی و البسه محلی لری، ماشته‌بافی، گلیم‌بافی، نقاشی روی چوب، کپوبافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، گره‌چینی پیکر تراشی، مس چکشی، جاجیم‌بافی، قلم‌زنی و نمدمالی عرضه کردند.

کد خبر: 115894

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0