16 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

صحن حضرت ام البنین( س) در نجف اشرف احداث می‌گردد

به لطف خداوند متعال مراحل احداث صحن ام البنین سلام الله علیها مادر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در نجف اشرف آغاز شده است.

صحن حضرت ام البنین( س) در نجف اشرف احداث می‌گردد

حاج عبدالحسن حمودی شنون مدیر مجموعه مقام حضرت علی(ع) و مقبره صافی صفا يمانی درنجف اشرف با بیان مطلب فوق  گفت: احداث صحن ام البنین سلام الله علیها به مساحت ۸ هزار مترمربع در دست احداث است.  سلطان حمودی اظهار کرد: اعتبار لازم جهت احداث و تکمیل ان از سوی اداره اوقاف عراق تامین شده است و نیازی به کمک‌های مردمی نداریم و اکنون در حال تهیه نقشه ها و شروع عملیات هستیم.

این ساختمان فعلا در یک طبقه احداث می گردد و در فازهای بعدی طبقات دیگر همراه با سوئیت، آسانسور و پله برقی پیش بینی شده است تا زوار براحتی استراحت و تردد کنند. حمودی شنون افزود: برای این صحن که در نزدیکی حرم امام علی علیه السلام و در غرب مقبره صافی صفا یمانی واقع است. ۲۰۰ چشمه دستشویی و حمام در نظر گرفته شده و همچنین سالن‌های بزرگ و سوئیت آماده می شود تا در سفرهای اربعین و غیره که زوار زیادی به نجف مشرف می شوند در این مکان اسکان یابند.

جهت اطلاع خوانندگان، صافی صفا يمانی از بزرگان و شیعیان یمن بود که از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم شنیده بود، به زودی یک نفر در نجف دفن می شود که خداوند متعال بخاطر او فوج، فوج از شیعیان را می بخشد لذا وصیت می کند جسدش را در نجف اشرف دفن کنند،

روزی امیرالمؤمنین( ع) در نخلستان نجف مشغول عبادت بودند، این محل قبلا محل عبادت حضرت موسی(ع) بوده است، مشاهده می‌کند تابوتی روی شتری وارد شد از پسرش که همراه شتر بود پرسید؟ این تابوت چیست پاسخ داد، جنازه مرحوم پدرمان صافی صفا يمانی است او وصیت کرده تا او را در نجف بخاک بسپاریم.

صحن حضرت ام البنین( س) در نجف اشرف احداث می‌گردد

حضرت علی علیه السلام جنازه را تحویل می گیرند. غسل می دهند، کفن می کنند، بر او نماز می خوانند و همینجا دفن می‌کنند و به پسرش می گوید آن شخص که پیامبر(ص) فرموده اند میدانی کیست: پاسخ می دهد خیر، حضرت می فرمایند بخدا قسم، من هستم.

اتفاقا اکنون مقام امیرالمؤمنین علیه السلام و مقبره صافی صفا يمانی در قسمت جنوبی حرم امام علی علیه السلام واقع شده و صحن حضرت زهرا سلام الله علیها بین حرم امیرالمؤمنین علیه السلام و مزار صافی صفا يمانی واقع شده است.

مقبره صافی صفا يمانی به مساحت ۴ هزار مترمربع و در چهارطبقه احداث شده که در یک طبقه مزار صافی صفا يمانی و موزه قرار دارد و دو طبقه هم جهت اسکان آقایان و بانوان می باشد و طبقه دوم ساختمان اداری است. و در پشت بام هم تلسکوپ جهت روئت ماه نصب شده که مورد استفاده برای مشخص شده هلال ماه بخصوص در ماه رمضان است.

صحن حضرت ام البنین( س) در نجف اشرف احداث می‌گردد

کد خبر: 142022

نویسنده: سید محمدحسین مجیدی درچه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0