6 دی 1402 - 4:19 ب.ظ

سهم 50 میلیارد تومانی

* کمیته استیناف رأی خود را در خصوص پرونده پرسپولیس و سپاهان صادر شد

پایگاههای خبری به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال در یک متن حدودا 1400 کلمه‌ای رای کمیته استیناف این فدراسیون درباره موضوع کسر امتیاز دو تیم لیگ برتری منتشر کرد. خلاصه حکم این است که در پرونده سپاهان و پرسپولیس امتیازهای کسرشده از این دو باشگاه به آنها برمی گردد، ولی جریمه نقدی به قوت خود باقی است.

حکم کمیته استیناف ضمن تشریح دلایل تبرئه یا تائید آنها،  تصمیم کمیته در مورد نقض یا اجرای جریمه اعلام شده است. اتهاماتی که به سپاهان در این پرونده وارد شده بود، برای مواردی مانند مالیات، قرارداد دلاری و مسکن بود.

در حکم کمیته استیناف نوشته شده که کسر امتیاز به دلیل عدم رعایت مقررات در دستورالعمل انضباطی فدراسیون فوتبال وجود ندارد و طبق اصول حاکم بر فوتبال، نتایج باید در زمین بازی رقم بخورد. امتیازات کسب‌شده از مسابقات رسمی ثابت و پایدار است و به این ترتیب چهار امتیاز کسرشده از سپاهان و یک امتیاز کسرشده از پرسپولیس به حساب‌شان برگشت.

بنا بر مفاد این حکم چون جریمه مالی مربوطه به قوت خود باقی ماند که این عدد برای پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان و برای سپاهان ۴۰ میلیارد تومان می باشد.  به این ترتیب از این ماجرا ۵۰ میلیارد تومان نصیب فدراسیون فوتبال شد.

دیروز مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا بازگرداندن امتیاز به پرسپولیس و سپاهان ربطی به پرونده شکایت سازمان لیگ و باشگاه‌ها از استقلال دارد، به  ایمنا گفته بود: اصلاً! ما و کمیته انضباطی مستقل هستیم که در جریان پرونده‌های خودمان قرار داریم و کاری به پرونده‌های دیگر هم نداریم.

 

کد خبر: 140675

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0