29 خرداد 1402 - 9:43 ق.ظ

امسال برق بیشتری به صنایع تحویل می‌دهیم

مهدی درفشیان، مدیر مطالعات و پایش سیستم‌های گسترده گفت: سال گذشته با همه محدودیت‌هایی که در حوزه برق و گاز وجود داشت و ناترازی‌هایی که همچنان پابرجاست، توانستیم هفت درصد برق بیشتری به نسبت سال ۱۴۰۰ به صنایع تحویل دهیم. در واقع این رشد مصرف در کنار ثبات برنامه مدیریت مصرف نسبت به گذشته، از مدیریت مصرف کمتر صنایع و برق رسانی بیشتر به این بخش حکایت دارد.

امسال برق بیشتری به صنایع تحویل می‌دهیم

 درفشیان افزود: سال گذشته تا پایان تابستان، ۵۸ درصد از برنامه اولیه‌ای که با وزارت صمت تفاهم کردیم اجرا شد و ۴۲ درصد از آن اجرا نشد که به معنای گشایش در برنامه و برق رسانی بیشتر است و امسال نیز این موضوع برقرار خواهد بود.

وی در خصوص یکی از تفاوت‌های برنامه امسال با سال گذشته گفت: امسال با توجه به تجربیات ما، شرکت‌های برق منطقه‌ای، صنایع و وزارت صنعت معدن و تجارت، برنامه ریزی‌های لازم را به صورت بهینه و دو تا سه ماه زودتر تدوین کردیم. امسال با صنایع مختلف (آلومینیوم، فولاد، سیمان و …) از نزدیک مذاکره کردیم تا با محدودیت‌ها و نیازهای آن‌ها بیشتر و بهتر آشنا شویم.

مدیر مطالعات و پایش سیستم‌های گسترده افزود: با توجه به این داده‌ها همکاران ما از انواع خطوط تولید، تکنولوژی‌های به کار رفته، محصولات و قیود مهم صنایع بانک اطلاعاتی جامع و دقیقی تهیه کردند تا ضریب خطای برنامه را بتوانیم به کم‌ترین میزان ممکن برسانیم.

درفشیان گفت: امسال از ۱۰۰ درصد برنامه مدیریت مصرف، ۸۲ درصد به برنامه‌هایی مربوط می‌شود که صنایع می‌توانند با ظرفیت ۴۰ تا ۸۰ درصد کار کنند. یعنی اگر صنعتی ۱۰۰ مگاوات برق نیاز دارد، ما در بازه اوج مصرف روز که بیشترین محدودیت را داریم، ۴۰ تا ۸۰ مگاوات برق تأمین خواهیم کرد و در نیمه شب هم از ساعت ۱۲ تا ۸ صبح در مصرف برق محدودیتی وجود ندارد از این رو صنایع به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.

کد خبر: 134709

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0