17 تیر 1402 - 8:41 ق.ظ

در پنجمین جشنواره جهانی سیر و موسیر سولان مطرح شد

احداث شهرک سیر در همدان

در پنجمین جشنواره جهانی سیر و موسیر سولان از احداث شهرک سیر در آینده نزدیک در همدان خبر داده شد و گفته شد در این شهرک تعداد زیادی کارخانه سیر برپا می شود که می توانند سیر را به بیش از ۷۰ فرآورده غذایی و دارویی تبدیل کنند.

احداث شهرک سیر در همدان

به گزارش عصر اصفهان ، جشنواره سیر و موسیر امسال در حالی برگزار شد که قرار است این محصول در سال جاری به ثبت جهانی برسد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استان و اهالی روستای سولان و مردم همدان درویشیان دبیر اجرایی جشنواره سیر و موسیر همدان اظهار کرد: عمده محصول این روستا سیر است.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره سیر و موسیر حمایت از تولید سیر در راستای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه است.

وی با قدردانی از زحمات استاندار همدان برای ثبت جهانی سیر سولان گفت: پس از برگزاری این جشنواره بزودی سیر سولان ثبت جهانی می شود.

درویشیان خاطرنشان کرد: در این جشنواره غرفه‌هایی برپاست که در آنها محصولات مرتبط ارائه می‌شود و این محصولات شامل سیر، موسیر، سیرترشی و… است.

وی یادآور شد: تیم داوری مسابقه آشپزی مسابقه غذا از تهران به این جشنواره می‌آیند که از اعضای کمیته اطلس خوراک کشور هستند، این گروه با مدیریت مجری برنامه دست‌پخت است روز جمعه به بهترین طعم و بهترین دیزاین غذاها در مسابقه جوایز نفیسی اهدا می شود.

در ادامه مسلم‌مخفی فرماندار همدان نیز گردشگری و کشاورزی را دو محور و قطب اصلی توسعه استان دانست و اظهار کرد: امسال ثبت جهانی سیر خبر خوشایندی برای همدان است.

احداث شهرک سیر در همدان

وی ادامه داد: ظرفیت های کشاورزی و گردشگری همدان باید برندسازی شود. هم اکنون شهرستان همدان از سوی دولتمردان مورد توجه قرار گرفته و در مسیر توسعه است و امیدواریم قدم های بزرگی در این زمینه برداشته شود.

در ادامه حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ثبت جهانی سیر همدان بیان کرد: سیری که در همدان بخصوص در سولان تولید می شود ۸۶ درصد خاصیت دارویی دارد.

وی با اشاره به احداث شهرک سیر در آینده نزدیک در همدان تصریح کرد: در این شهرک تعداد زیادی کارخانه سیر برپا می شود که می توانند سیر را به بیش از ۷۰ فرآورده غذایی و دارویی تبدیل کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه همدان در آینده نزدیک همدان در قله رفیع توسعه قرار می گیرد یادآور شد: احداث پتروشیمی دیگر با ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، افتتاح بیمارستان مدرن اکباتان همدان در ۹ طبقه، عملیات اجرایی ساخت اتوبان همدان – غار علیصدر و ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان نیزضپن اشاره به اهمیت تولید سیر همدان گفت: ۳۰ درصد اشتغال مردم استان در بخش کشاورزی است که سالانه ۴.۵ تا ۵ تن تولید را شامل می شود.

بهراملو با تاکید بر کشت محصولات کم آب بر در استان عنوان کرد: سیر محصولی کم آب بر است. سیر همدان در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۲۴ است.

وی افزود: سالانه ۱۲۰ هزار تن سیر در کشور تولید می شود که سهم همدان ۴۵ هزار تن تولید سالانه است.

احداث شهرک سیر در همدان

کد خبر: 135280

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0