5 دی 1400 - 10:59 ب.ظ

آیا یک رسانه می تواند فعالیت تجاری کند؟

برگزاری نمایشگاه، یک فعالیت تجاری است. آیا یک رسانه، می تواند فعالیت تجاری کند؟ در این صورت آیا تجار می توانند از یارانه ارشاد بهره مند شوند و فراتر از آن در رتبه بندی و تعیین یارانه سایر رسانه ها هم نقش ایفا کنند؟

به گزارش عصر اصفهان،رسانه ای که در کار واردات گوشی تلفن همراه، سویا  و  دانه های روغنی و نمایشگاه داری است«شبه رسانه» است، یا نشریه ای که صرفا به کار فرهنگی می پردازد و با دفتر اجاره ای و نیروهای حق التحریری خود را نیازمند حمایت ارشاد می بیند؟
با توجه به فعالیت تجاری یکی از روزنامه های تهران ، آیا لازم  نیست صورت های مالی حسابرسی شده این روزنامه در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گیرد تا معلوم شود چه بخشی از فعالیت این روزنامه، تجاری و چه حجمی از آن فرهنگی و مشمول حمایت ها و تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؟
قانون تجارت، ماده ۲: معاملات تجارتی از قرار ذیل است:
1) خرید یا تحصیل هر نوع مال منقوض به قصد فروش یا اجاره اعم از اینکه تصرفاتی در
آن شده یا نشده باشد.
2) تصدی به حمل و نقل از راه خشکی یا آب یا هوا به هر نحوی که باشد.
3) هر قسم عملیات دلالی یا حق‌العمل‌کاری (‌کمیسیون) و یا عاملی و همچنین تصدی به
هر نوع تأسیساتی که برای انجام بعضی امور ایجاد‌می‌شود از قبیل تسهیل معاملات ملکی
یا پیدا کردن خدمه یا تهیه و رسانیدن ملزومات و غیره.
4) تأسیس و به کار انداختن هر قسم کارخانه مشروط بر اینکه برای رفع حوائج شخصی
نباشد.
5) تصدی به عملیات حراجی.**
6) تصدی به هر قسم نمایشگاه‌های عمومی.**
7) هر قسم عملیات صرافی و بانکی.
8) معاملات برواتی اعم از اینکه بین تاجر یا غیر تاجر باشد.
9) عملیات بیمه بحری و غیر بحری
10) کشتی‌سازی و خرید و فروش کشتی و کشتیرانی داخلی یا خارجی و معاملات راجعه به
آنها.
کد خبر: 46736

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0