18 مهر 1399 - 2:31 ب.ظ

باکو:

کشورهای منطقه برای حل مناقشه قره‌باغ فعال شوند

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان از کشورهای منطقه خواست تا در روند حل مناقشه قره باغ میان این کشور و ارمنستان بطور فعال ایفای نقش کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا ، علی اف در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه افزود: با وجود این که بیش از 30 سال از بروز این مناقشه می گذرد ولی هنوز هم صلح برقرار نشده و رژیم آتس بس بیش از 20 سال بود که میان طرفین ادامه داشت اما مشخص بود که این آتش بس پایدار نیست.

رییس جمهوری آذربایجان افزود: درگیری های نظامی فعلی در منطقه مورد مناقشه قره باغ نیز بار دیگر پایدار نبودن آتش بس را نشان داد .

علی اف با اشاره به این که گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در سال 1992 میلادی در یک شرایط خاص آن دوره تاسیس شده بود ، تصریح کرد: این که گروه میانجی مینسک در آن دوره مصادف با فروپاشی شوروی ، بر چه مبنای تاسیس شده بود، برای من هنوز هم قابل درک نمی باشد چرا که تاسیس یک اتحاد و یا ایجاد یک فرمت موقت باید بر اصول مشخص مبتنی شود .

رییس جمهوری آذربایجان افزود : بنا بر این به نظرم کشورهای منطقه باید در این مساله بطور فعال حضور یابند و نهادهای بین المللی ضمانت لازم را ارایه دهند و البته آذربایجانی ها باید به سرزمینهای خود در قره باغ برگردند.

کد 300

کد خبر: 37898

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0