19 آبان 1399 - 4:32 ب.ظ

استاندار اصفهان:

ورود تعاونی ها به اقتصاد دانش بنیان به رفع مشکلات اقتصادی کمک می کند

اصفهان استاندار اصفهان گفت: ورود شرکت‌های تعاونی به مشاغل جدید و اقتصاد دانش بنیان می تواند به حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا/عباس رضایی امروز (چهارشنبه، ۱۹ شهریور ماه) در مراسم افتتاح کارخانه تعاونی بهمن افتخار در بخش زواره اردستان اظهار کرد: موضوع تعاون در دین، فرهنگ و تاریخ ایران ریشه دارد، علاوه بر این به طور مفصل در قانون اساسی به موضوع تعاونی پرداخته شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به موضوع همه گیری ویروس کرونا در کشور گفت: مبارزه با ویروس کرونا یک تعاونی است و اگر همه ما در مقابله با آن فرهنگ تعاون داشته باشیم به راحتی می توانیم این بیماری را شکست دهیم. مدیران و اعضای تعاونی ها توجه داشته باشند که در جهت توسعه تعاون باید کار و تلاش داشته باشند و بروز باشند.

به گزارش اصفهان، رضایی با بیان اینکه با توسعه علم و شبکه های اینترنتی و الکترونیکی نمی توان با نگاه ۱۰ سال گذشته رفتار کرد، گفت: امروز تعاونی هایی موفق خواهند بود که بتوانند در کار خود اقتصاد دانش بنیان داشته باشند. همچنین ورود شرکت‌های تعاونی به مشاغل جدید و اقتصاد دانش بنیان می تواند به حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

وی با بیان اینکه جایگاه دولت الکترونیک و اقتصاد دانش بنیان در آینده حرف اول را خواهد زد، گفت: فکر و اندیشه نو، به روز بودن و پیشگام بودن موضوعات مهمی است که از استان اصفهان انتظار می رود.

همچنین در این مراسم سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یکی از سه بخش مهم اقتصادی کشور بخش تعاون است که توانسته این بخش را به یکی از موضوعات بسیار مهم تبدیل کند.

کامران کلانی با بیان اینکه در سال جاری ۳ تعاونی از استان اصفهان موفق به رتبه کشوری شدند، گفت: اصفهان در۱۲ سال گذشته رتبه اول کشوری از نظر تعداد طرح تعاونی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به افتتاح ۶۸ طرح تعاونی در استان اصفهان گفت: میزان سرمایه‌گذاری کل در این طرح‌ها ۹۷۴ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی معادل ۱۶ درصد و مابقی ۸۴ درصد از طریق آورده اعضای تعاونی ها تأمین شده است. با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و ۴۴۳ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه طرح‌های تعاونی قابل بهره برداری امسال استان ۱۸ درصد از کل طرح‌های قابل افتتاح کشور است، گفت: با افتتاح طرح های تعاونی مسکن کارمندی در مجموع ۲۳۷  واحد مسکونی به اعضا واگذار خواهد شد.

در این مراسم با حضور استاندار اصفهان از ۲۰ تعاونی برگزیده استان در ۲۰ گرایش تقدیر شد.

کد خبر: 38602

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0