20 دی 1399 - 4:10 ب.ظ

مجوز استفاده از واکسن «مُدرنا» در انگلیس صادر شد

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس، مجوز استفاده از واکسن آمریکایی مُدرنا در این کشور را که به دلیل شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در قرنطینه سراسری قرار دارد؛ تائید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت انگلیس با اعلام این خبر افزود: علاوه بر ۷ میلیون واحدی که از این واکسن سفارش داده بود، ۱۰ میلیون واحد دیگر سفارش داد. با این حال بعید است که این محموله قبل از فروردین دریافت شود.

این دومین واکسن کووید-۱۹ است که با ۹۴ درصد اثر بخشی، پس از واکسن‌های فایزر بیونتک و آکسفورد مجوز استفاده در انگلیس را دریافت کرده است. انگلیس تاکنون ۱۰۰ میلیون واحد واکسن آکسفورد و ۴۰ میلیون واحد واکسن فایزر بیونتک خریداری کرده است. بهای واکسن «مُدرنا» نسبت به دیگر واکسن‌ها بیشتر است.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس که با بحران شیوع انفجار گونه ویروس کرونا در کشور، اشباع ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود ذخایر واکسن کرونا مواجه است در توئیتی به استقبال این خبر رفت و از «مدرنا» به عنوان سلاح دیگری برای از پا درآوردن کرونا یاد کرد. او با این وجود پیش‌بینی کرد که واکسن‌های جدید تا قبل از بهار آینده قابل دسترسی نباشد.

این تاخیر از آن جهت است که «مدرنا» یک شرکت آمریکایی است و فرآیند آماده سازی شرکت‌های اروپایی برای توزیع این واکسن چند ماهی زمان خواهد برد.

کد 300

کد خبر: 35786

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0