3 تیر 1399 - 6:06 ب.ظ

تنظیم لایحه‌ای برای مجازات پدر در صورت قتل فرزند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح جدید این معاونت گفت: در مورد بازنگری مجازات پدر در صورت آسیب رساندن و قتل فرزند لایحه‌ای را تنظیم و ارایه کردیم.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در برنامه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانسی به مناسبت روز دختر برگزار شد، با بیان اینکه یک بُعد فعالیت‌های ما در ستاد ملی زن و خانواده بوده است، اظهار کرد: مصوبه‌ای را برای افزایش نشاط و ورزش دختران و زنان داشتیم، دلیل تهیه و تصویب این مصوبه این بود که در نشستی که با آموزش و پرورش در سال ۹۶ داشتیم متوجه شدیم، درس ورزش ابتدایی از دروس مدارس دخترانه حذف شده که با وزارت آموزش و پرورش وارد رایزنی شدیم آن‌ها نیز تایید کردند که اتفاق ناگواری در حدود ۱۰ سال پیش رخ داده و عملا درس ورزش برای دختران ارایه نمی شد. صحبت کردیم که به صورت فشرده آموزش‌هایی را برای معلمان ابتدایی داشته باشیم.

وی گفت: برای بازنگری قانون مجازات آسیب رساندن پدر به فرزند و یا قتل وی، لایحه‌ای را تنظیم و ارایه کردیم. حمایت دولت و معاونت از لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان باعث شد که این لایحه به تصویب برسد که پیگیر اجرای قانون از طریق وزارت کار و وزارت دادگستری هستیم. این لایحه بسیار مهم است، زیرا یکی از جمعیت‌های هدف این قانون دختران است. همچنین کارگروه دختران فعالیت خوبی برای موضوع مهارت‌های زندگی داشتند.

کد 300

کد خبر: 44408

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0