3 اردیبهشت 1399 - 7:54 ب.ظ

تصمیم برای الحاق کرانه باختری، به عهده اسرائیل است

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه مدعی شد تصمیم‌گیری برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی به عهده اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه مدعی شد اسرائیل باید درباره الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی تصمیم بگیرد.

پامپئو در جمع خبرنگاران گفت: «درباره الحاق کرانه باختری، اسرائیل باید در نهایت آن تصمیم‌ها را بگیرد، بنابراین این یک تصمیم اسرائیلی است.»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در سپتامبر ۲۰۱۹ طرح ویژه الحاق بخشی از خاک کرانه باختری را اعلام و در ماه دسامبر تاکید کرد درصدد است که شناسایی حاکمیت اسرائیل بر غور اردن را از طرف آمریکا دریافت کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد: «ما همکاری نزدیکی با آن‌ها خواهیم داشت و دیدگاه‌هایمان را به صورت خصوصی در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت.»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مذاکرات تیم آمریکایی و صهیونیستی برای الحاق بخش‌های بیشتری در کرانه باختری به فلسطین اشغالی ادامه دارد و در حال نهایی شدن است.

هفته گذشته نیز دفتر ملی دفاع از اراضی و مقاومت در برابر شهرک سازی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با انتشار گزارشی اعلام کرد، آمریکا و اسرائیل با سوء استفاده از مشغول بودن جهان به مسأله کرونا در آستانه توافق نهایی درباره نقشه‌های الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل هستند.

کد 300

کد خبر: 44295

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0