20 بهمن 1399 - 10:21 ق.ظ

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

تحریم‌ فرصتی برای شکوفایی استعداد متخصصان ایرانی شد

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحریم‌های دشمنان نظام فرصتی برای رشد و شکوفایی استعداد متخصصان متعهد ایران اسلامی شد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل ازایرنا/ عزت الله اکبری تالارپشتی روز دوشنبه در حاشیه آئین افتتاح خط تولید کولرگازی یک شرکت در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت گفت: امروز شاهد رشد چشمگیر صنعت در حوزه‌های مختلف کشور با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در اصل تحریم‌ها باعث شد تا استعداد متخصصان متعهد ایرانی شکوفا شود.

وی افزود: صنعتگران ایرانی با تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات نوین متناسب با نیاز روز کشور، در حال رقابت با  کشورهای بزرگ صنعتی جهان بوده و چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی در اداره امور جامعه گفت: برای رفع مشکلات و ساختن کشور، باید به متخصصان با استعداد داخلی اعتماد بیشتری کرد و هر جا این اعتماد وجود داشت، کارها از سرعت پیشرفت بیشتری برخوردار شده است.

وی لازمه تحقق شعار جهش تولید را دست‌یابی به بازارهای‌ جهانی دانست و افزود: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهش تولید، باید بازارهای بین‌المللی و اطراف کشور را به خوبی جذب کرد که لازمه این امر، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت دولت از صادرات محصولات تولیدی در کشور است.

اکبری بر جلوگیری از واردات بی‌رویه تاکید کرد و افزود: برای تحقق هدف صادرات بیشتر و واردات کمتر، باید از تولید کننده داخلی حمایت و از واردات بی‌رویه جلوگیری شود هر چند که واردات در حوزه‌ مواد اولیه خاص مانعی ندارد.

وی تصریح کرد: صنعتی که به صادرات وصل نباشد قطعا دچار مشکل شده و افول می‌کند، صنعتگری که کار صادرات انجام داده و بازار خارجی را به دست گرفته، برای حفظ آن باید تلاش کرده و آن بازار را با تولید محصول با کیفیت حفظ کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ثبات در قانون صادرات را اولویت مجلس و دولت اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود تا همکاری مجلس و دولت، قوانین و مقررات صادرات را پایدار کنیم تا هر بار و با بخش نامه‌ای جدید، صنعتگر دچار سردرگمی نشود.

وی با اشاره به مشکل صنعتگران در حوزه مالیات اظهار داشت: از دولت و مجلس درخواست می‌شود تا قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کنند.

اکبری از محدودیت‌های زیست محیطی به عنوان چالش مهم صنعتگران در توسعه فعالیت تولیدی اعلام کرد و افزود: وقتی شهرکی دایر و مجوز و تائیدیه فعالیت دریافت می‌کند، محیط زیست اجازه ورود و دخالت در امور شهرک صنعتی، تعیین محل کارخانه و توسعه واحد تولیدی را ندارد و فقط برای استاندارد سازی حق ورود دارد.

خط تولید کولرگازی روز دوشنبه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی و تولید سالانه ۱۰۰ هزار کولرگازی و ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی روز دوشنبه در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت افتتاح شد.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر: 32961

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0