28 خرداد 1399 - 5:35 ب.ظ

استاندار اصفهان:

تامین آب شرب خط قرمز مدیریت استان اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: تامین آب شرب و بهداشت مردم خط قرمز ماست واگر میزان حجم سد زاینده رود به ۲۰۰ میلیون مترمکعب برسد رهاسازی آب تابستانه در هر مقطعی قطع خواهد شد.

به گزارش عصر اصفهان، عباس رضایی عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آستانه «هفته دولت» با گرامی داشت یاد هزار شهید کارمند، عملکرد مدیریت استان اصفهان را در سال گذشته مرور کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۸۸۴ پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری در هفته دولت در اصفهان است که تعدادی از این پروژه‌ها امکان دارد شامل چند منبع اعتباری از جمله ملی یا ملی استانی شده، استانی، شهرداری و سایر باشد.

وی افزود: تعداد ۴۷۷ پروژه از این تعداد مربوط به به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۳۳ عملیات عمرانی در هفته دولت آغاز می‌شود، تصریح کرد: آمار افتتاح‌های امسال نسبت به سال گذشته از نظر اعتبار هزینه شده با ۱۷ درصد افزایش همراه بوده است این در حالی است که با تحریم‌های ناجوانمردانه و بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آمار افتتاح‌های امسال نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پروژه ۸.۶ درصد افزایش داشته است که آمار پروژه‌های آغاز عملیات عمرانی نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پروژه با ۱۳۷ درصد افزایش همراه است.

پروژه‌های شاخص عمرانی استان اصفهان

رضایی به پروژه‌های شاخص عمرانی استان اصفهان اشاره‌ای داشت و گفت: امیدواریم پروژه‌های شاخص استان اصفهان توسط رئیس جمهور افتتاح شود؛ یکی از پروژه‌های شاخص عمرانی آماده افتتاح در هفته دولت آزادراه کنار گذر شرق اصفهان از محور کریدور شمال به جنوب توسط شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با میزان اشتغال ۵۰ نفر است.

استاندار اصفهان با ابراز نگرانی از سفرهای استانی زیادی با وجود شیوع بیماری کرونا به استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۴۴ جلسه ستاد کرونا برگزار شد و ۶۵۷ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از آذرماه ۹۷ تا پایان مردادماه، با ایجاد فضای تعامل بین جناح‌های گوناگون و فعالان اقتصادی به ۳۱۵ مصوبه که ۲۶۴ مصوبه استانی و ۵۱ مصوبه ملی است، دست یابیم.

رضایی افزود: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیش از سه هزار و ۹۷۵ نفر ساعت کارشناسی برای مصوبات انجام شده است.

تأمین آب شرب خط قرمز مدیریت استان اصفهان است

وی با اشاره به اینکه موضوع «آب» در حیطه وظایف شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی است و استانداری تنها وظیفه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت را برعهده دارد، تصریح کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی که از مهرماه سال گذشته آغاز شده، تاکنون ۱۱۷۶ میلی متر و در سال گذشته در همین زمان ۲۱۲۴ میلی متر و میانگین بلند مدت ۱۳۵۵ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۳ درصد کاهش بارش داشته‌ایم.

استاندار اصفهان با توصیه موکدانه به شهروندان استان اصفهان در مصرف بهینه آب در تمامی بخش‌ها گفت: در زمان حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۵ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن ۸۳ مترمکعب در ثانیه است. حجم سد زاینده رود به ۳۵۵ میلیون مترمکعب رسیده است این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته ۷۰۵ میلیون متر مکعب بود.

وی حجم سد زاینده رود را در زمان حاضر ۳۵۵ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین زمان ۷۰۵ میلیون مترمکعب بوده است.

رضایی افزود: بنا به درخواست کشاورزان استان اصفهان برای تأمین آب کشاورزی و پس از تصویب در کارگروه سازگاری با کم آبی استان اصفهان در عوض رهاسازی آب پاییزه، آب تابستانه برای کشاورزان رهاسازی شد.

وی با تکرار چندباره این موضوع که تأمین آب شرب خط قرمز مدیریت استان اصفهان است، گفت: شرط اصلی در این رهاسازی تأمین حداقل آب مخزن سد زاینده رود در پایان شهریورماه امسال به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب برای تأمین آب شرب مردم استان اصفهان بوده است.

در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی از صنوف و واحدهای اقتصادی که در اثر بیماری کرونا

وی با اشاره به در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی از صنوف و واحدهای اقتصادی که در اثر بیماری کرونا متضرر شدند، هم اشاره‌ای کرد و افزود: نحوه برگزاری آزمون سراسری کنکور، نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر و پیشنهاد چگونگی حضور کارکنان محرم در ساعت اداری در ادارات از پیشنهادات ستاد استانی به ستاد ملی کرونا بوده است.

وی افزود: با توجه به ویژگی سال تحصیلی جدید به لحاظ شیوع کرونا، اولویت اصلی آموزش و پرورش استان بهداشت، ایمنی و سلامت دانش آموزان و معلمان است.

کد خبر: 42409

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0