12 شهریور 1399 - 3:24 ب.ظ

بیشترین میزان بازگشت و خروج نخبگان در رشته مهندسی است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در بنیاد ملی نخبگان جامعه 70 هزار نفری از نخبگان مورد رصد و مطالعه ما قرار گرفته است، گفت: بر اساس مطالعات جامع انجام شده بیشترین تعداد بازگشت و خروج نخبگان مربوط به دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم پایه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا،دکتر سورنا ستاری در حاشیه یکصد و سی و سی‌وپنجم ستاد شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار سالنامه مهاجرت، افزود: این سالنامه بر اساس آمارهای جهانی در حوزه مهاجرت و پناهجویی از ایران به سایر کشورها و مهاجرت و پناهجویی از کشورها مهاجر فرست به ایران تدوین شده است.

وی تهیه این سالنامه را حاصل مطالعات جامع دانست که کلیه اطلاعات مرتبط با ایرانیان در کشورهای اخیر به تفکیک سال مورد بررسی قرار گرفته است و اظهار کرد: علاوه بر آن در حوزه نخبگانی، از سوی بنیاد ملی نخبگان هر ساله آمارهای مرتبط با جامعه تخت پوشش ارائه می‌دهد.

ستاری جامعه تحت پوشش این بنیاد را شامل دارندگان رتبه‌های یک تا 100 آزمون سراسری در رشته‌های مختلف، برندگان جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان المپیادهای هفتگانه که در کشور برگزار می‌شود، دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه آمار خروج در سال‌های اخیر رو به کاهش و قابل قبولی است.

کد 300

کد خبر: 39680

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0