24 شهریور 1399 - 5:13 ب.ظ

انواع وام‌ کوچک و بزرگ در شبکه بانکی برای خرید مسکن

خریداران آپارتمان در بازار وام مسکن، عمدتا به یک نوع تسهیلات - وام اوراق - به‌دلیل در ویترین قرار داشتن آن، برخورد می‌کنند؛ اما تحقیقات میدانی در شبکه بانکی بیانگر عرضه ۵ نوع وام دیگر با کف و سقف متنوع است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از دنیای اقتصاد، بانک‌های خصوصی از ۲۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان وام خرید مسکن می‌دهند که البته شرایط برای هر کدام از تسهیلات با دیگری متفاوت است. برخی بانک‌ها به جای مسیر اصلی – با اسم وام خرید مسکن – از مسیر‌های فرعی (تحت‌عنوان وام تعمیرات) تسهیلات ارائه می‌دهند. وام با سقف نامحدود هم وجود دارد.

وام مسکن از مسیر فرعی
متقاضیان خرید مسکن هم‌اکنون به ۶ مسیر اصلی وفرعی برای دریافت تسهیلات خرید واحد‌های مسکونی دسترسی دارند که هرکدام از این تسهیلات به لحاظ چند مشخصه اصلی مربوط به ویژگی‌های وام، شکل متفاوتی از کمک هزینه مسکن محسوب می‌شوند.

در شرایطی که عمده متقاضیان دریافت وام خرید مسکن تنها از وجود یک مسیر معمول برای دریافت وام اطلاع داشته و عمدتا از این مسیر اقدام به دریافت تسهیلات خرید آپارتمان می‌کنند که این شکل از تسهیلات از سوی یک بانک دولتی پرداخت می‌شود، اما شش مسیر اصلی وفرعی پرداخت وام خرید مسکن وجود دارد.

در قالب این شش مسیر، شش بانک تجاری دولتی و خصوصی اقدام به پرداخت وام خرید مسکن در دو شکل عمده به متقاضیان می‌کنند. برخی از این وام‌ها به صراحت با عنوان وام خرید مسکن از سوی برخی از این بانک‌ها به متقاضیان معرفی می‌شود و در برخی دیگر به صراحت اعلام نمی‌شود که امکان دریافت وام برای خرید مسکن وجود دارد، اما عملا امکان دریافت تسهیلات با اتکا به سپرده‌های قبلی متقاضیان برای آن‌ها میسر است. حتی در یک شکل از پرداخت این وام‌ها، امکان دریافت وام نامحدود از یک مسیر نامرئی وجود دارد.

کد 300

کد خبر: 40568

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0