11 دی 1402 - 11:00 ق.ظ

اعتراض طلافروشان جواب داد؟

مالیات طلا فروشان از کارگران کمتر است.

اعتراض طلافروشان جواب داد؟

طلافروشان صرفاً از کارت‌خوان یا سایر پایانه‌های پرداختی که سازمان مالیاتی بر آن رصد کافی ندارد استفاده می‌کنند. لذا عدم استفاده از ابزار شفاف‌سازی سامانه مودیان و صورت‌حساب الکترونیک باعث شده تاکنون اندازه واقعی درآمد طلافروشان شناسایی نشود و به همین خاطر این قشر مالیات کمتری نسبت به دیگران حتی حقوق بگیران پرداخت می‌کنند.

علی روح، کارشناس امور مالیاتی با بیان مطلب فوق گفته است‌: بخشی که در اقتصاد سیاه فعالیت می‌کند، باید مالیات حقه‌ خودش را پرداخت کند و مشاغلی همچون طلافروشان، مشاوران املاک، رستوران داران، آرایشگران زنانه و اصناف دیگر باید درآمدهایشان شفاف شود و متناسب با آن مالیات بپردازند.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی هر کارمند در سال حدود ۱۵ میلیون تومان مالیات می‌پردازد. این در حالی است که صنف طلافروش در سال به صورت متوسط ۷ میلیون تومان یعنی نصف کارمندان مالیات پرداخت می‌کند.

به دنبال اعتراض طلافروشان؛ ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت به تعویق افتاد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: با توجه به واکنش برخی از همکاران ما و خواسته‌هایی که به وضعیت فعلی صنعت طلا داشتند و همچنین با توجه به اینکه هنوز در شرایط اجرای سامانه جامع تجارت، هماهنگی‌های لازم انجام نشده و برخی از قوانین این سامانه با صنعت ما همخوانی ندارد، در نهایت در جلسه‌ای که روز گذشته (شنبه) با مسئولان ذی‌ربط داشتیم، مقرر شد که اجرای سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات صنف طلا در سامانه مذکور فعلا سه ماه به تعویق بیفتد.

کد خبر: 140825

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0