29 دی 1399 - 11:20 ق.ظ

آیا مدرسه رفتن از اول بهمن اجباری است؟

قرار است از اول بهمن، مدارس کشور دایر شود و تعدادی از مدارس با توجه به شرایط کرونایی منطقه دایر شوند اما آیا مدرسه رفتن از اول بهمن اجباری است؟

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که با توجه به تغییر شرایط کرونایی برخی مناطق کشور از قرمز به زرد و از زرد به آبی، امکان بازگشایی تعدادی از مدارس وجود دارد.

بر همین اساس عنوان شد کلاس‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی باید دایر شود؛ همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز در وضعیت آبی باز شوند؛ ضمن اینکه کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی دایر ‌شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هفته پیش یعنی 21 دی گفت: «در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود همچنین کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

به مدارس ابلاغ کرده ایم که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد همچنین آموزش دانش آموزان پایه‌های سوم تا دوازدهم در مدارس بالای ۵۰ نفر باید همچنان غیرحضوری باشد».

کد 300

کد خبر: 34699

منبع: فارس

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0