15 شهریور 1400 - 9:15 ق.ظ

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان

۷۸ درصد فرهنگیان اصفهان، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

آذر کیوان امیرپور؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تاکنون تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۵۳ هزار نفر از فرهنگیان استان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تزریق دوز دوم تا هفته آینده پایان یابد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، واکسیناسیون معلمان بر اساس تفاهمنامه‌ وزارت بهداشت با آموزش و پرورش از اوائل مرداد امسال آغاز شد. امیرپور با بیان این مطلب، افزود: تزریق دز دوم واکسن به فرهنگیان از هفته گذشته آغاز شد اما به‌دلیل محدودیت موجودی واکسن، این کار در کلانشهر اصفهان برای چند روز متوقف و از دیروز یکشنبه با رسیدن محموله های جدید و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سر گرفته شد.

وی جامعه هدف فرهنگیان استان اصفهان شامل معلمان و کادر اداری برای واکسیناسیون کرونا را حدود ۶۸ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون در برنامه ریزی صورت گرفته توسط اداره کل آموزش و پرورش حدود ۵۳ هزار معادل ۷۸ درصد از آنها دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

امیرپور با اشاره به اینکه در زمان حاضر واکسن‌های سینوفارم، استرازنکا و کوو ایران برکت برای واکسیناسیون فرهنگیان در اصفهان موجود است، اضافه کرد: به حدود ۸۰ درصد از فرهنگیان دریافت کننده واکسن، سینوفارم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در آموزش و پرورش استان اصفهان برای تزریق واکسن کرونا به فرهنگیان ایجاد شده است، گفت: بطور متوسط در هر مرکز تجمیعی روزانه بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ نفر واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: دیگر فرهنگیانی که در آمار دریافت دز اول واکسن قرار ندارند افرادی هستند که در مراکز بیرون از آموزش و پرورش برای واکسیناسیون اقدام کرده بودند یا به‌دلیل ابتلا به بیماری یا ابتلا به  بیماری کرونایی موفق به دریافت واکسن در شرایط حاضر نشدند.

امیرپور تاکید کرد: تا هفته آینده آماده واکسیناسیون دیگر فرهنگیان که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکردند هستیم.

وی با بیان اینکه درباره چگونگی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و تصمیم کلان کشور هستیم، افزود: اگر قرار به واکسیناسیون دانش آموزان باشد نیز آماده هرگونه همکاری برای اجرای آن هستیم.

۲۰۶

 

کد خبر: 34622

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0