14 اردیبهشت 1399 - 12:22 ق.ظ

پیش‌نویس توافق غنی و عبدالله آماده شد

پیش‌نویس توافق میان اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با رقیب سیاسی‌اش عبدالله عبدالله آماده شده و به زودی نهایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از یورونیوز، پیش‌نویس توافق میان اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با رقیب سیاسی‌اش عبدالله عبدالله آماده شده و به زودی نهایی خواهد شد.

فریدون خوازون، سخنگوی عبدالله عبدالله روز شنبه ۱۳ ثور (اردیبهشت) با اعلام این خبر گفت که در پیش‌نویس توافق مورد بحث پیشنهاد شده است که دکتر عبدالله صدارت اجرایی در امور صلح افغانستان را بر عهده بگیرد. وی همچنین خواستار سهم ۵۰ درصدی در انتصابات پست‌های ارشد حکومتی شده است.

خوازون در مورد روند پیشرفت توافق گفت: «توافق اصولی حاصل شده، اما مواردی وجود دارد که باید نهایی شوند» و با این حال افزود که موارد باقیمانده «موانع بزرگی نیستند» و برطرف خواهند شد.

اختلاف و دعوای عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین حکومت افغانستان و رئیس جمهوری اشرف غنی از ماه‌ها پیش و با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. کمیسیون انتخابات غنی را برنده اعلام کرد، اما هر دو نفر خود را پیروز انتخابات اعلام کرده و در یک زمان در تاریخ ۱۹ حوت (اسفند) ۱۳۹۸ به صورت جداگانه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری برگزار کردند.

کد 300

کد خبر: 43944

منبع: یورونیوز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0