25 تیر 1401 - 3:04 ب.ظ

بیانیه خانه مطبوعات وخبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری

بیانیه خانه مطبوعات وخبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در تبیین برخی رخدادهای پیش آمده در آستانه روز خبرنگار

به نام خداوندگار قلم
بیانیه خانه مطبوعات وخبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در تبیین برخی رخدادهای پیش آمده در آستانه روز خبرنگار

رسانه‌ اعم از دیداری و شنیداری نقش بی‌بدیلی در تعاملات میان مردم و مسئولان بر عهده دارد. این نقش بی‌بدیل یک واقعیت مسلّم و موضوعی انکار‌ناپذیر است. روزانه هزاران خبر، گفت‌وگو،‌ یادداشت و گزارش منضم به تصاویر در ژست‌های مختلف درباره دولت مردان و مدیران ارشد اجرایی کشور روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی،‌ خروجی خبرگزاری‌ها و صفحات رنگین‌ مطبوعات فراروی افکار عمومی قرار می‌گیرد و گواه این واقعیت است که رسانه، تریبونی را با مخاطبان بسیار برای دولتمردان و مدیران اجرایی فراهم ،تا بازتاب مراسم‌های متنوع و برنامه‌های خبری خود را منعکس نمایند و طبعاً این سازوکار رسانه‌ای نقش بسیار مؤثری در تداوم مدیریت و بلکه ارتقای جایگاه مدیریتی آنان داشته و دارد. خبرنگاران و تصویرپردازان با حضور در لایه‌های مختلف افکار عمومی با رصد میدانی عملکردها ، رفتارها و گفتارها نقش میزان الحراره جامعه را ایفا می‌کنند و مدیران و مسئولان ارشد اجرایی را در تحقّق برنامه‌ها و طرح‌ها یاری‌ می‌دهند.
برخوردهای غیرسازنده ، نامتعارف ، خارج از عرف و عتاب گونه برخی مدیران و مشاوران منصوب شده توسط مدیریت عالی استان چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به صورت متداول در نشست های خبری ، در جریان سفر رییس جمهور به استان و اعمال سلیقه در برنامه ریزی های مرتبط با وظایف صنفی خانه مطبوعات و خبرنگاران در خصوص تجلیل از مقام شامخ خبرنگار رخ داد، شایسته تلاش صادقانه اصحاب قلم و رسانه‌ نیست و بی‌تردید جایگاه دولتمردان و مدیران را در نگاه افکار عمومی تنزل خواهد داد.
نگاهی به کارکرد رسانه ها نشان می‌دهدکه اصحاب رسانه‌ بدون هیچ چشمداشتی با تلاشی ستایش برانگیز و مجاهدت‌گونه در نقش مکمل روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها به بازتاب کارکردها، موفقیت‌ها و توانمندی‌ها می‌پردازند و همچنین با تلاش های وافر ، موضوعات و رویدادهای روز ،کنش‌ها و واکنش‌های آحاد جامعه نسبت به طرح‌ها و برنامه‌ها را رصد کرده و در فرصت‌های بهنگام، درباره نقاط قوت و ضعف طرح‌ها و برنامه‌ها از نگاه کارشناسان و مردم در قالب نشست‌های خبری و حواشی‌ برنامه‌های رسمی با مدیران ارشد اجرایی به گفت‌وگو می‌نشینند. حاصل این تعامل، همکاری و همراهی ؛ ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی نسبت به عملکردها بوده است.
بر همین مبنا خانه مطبوعات و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری حسبِ وظیفه ذاتی خانه در دفاع از آزادی بیان و شأن و حقوق خبرنگاران، اعلام می دارد با توجه به رفتارهای غیرسازنده ، نامتعارف و خارج از عرف مسئولان روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه استان ، مخالفت خود را با دخالت و اعمال سلیقه در برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران اعلام داشته و آن را رویه ای ناصحیح با هدف وابستگی یک نهاد صنفی مستقل به مجموعه دولتی می داند.

خانه مطبوعات و خبرنگاران و جامعه خبری استان چهارمحال و بختیاری ضمن غیرقابل توجیه دانستن این رفتارها، هشدار می دهد بجای دخالت در امور صنفی خانه مطبوعات و خبرنگاران ، همراهی خود را در تحقق مطالبات بحق ایشان عملیاتی سازید.

اللهم وفقنا لما تحبّ و ترضا

خانه مطبوعات و خبرنگاران استان چهارمحال وبختیاری و جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان

رونوشت:
*ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حجه الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی جهت استحضار
*وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر اسماعیلی جهت استحضار
*استاندار محترم استان چهارمحال و بختیاری جناب آقای حیدری جهت اطلاع و پیگیری
*مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری جهت استحضار
*مدیر محترم خانه مطبوعات و خبرنگاران کشور جناب آقای هوشمند جهت استحضار

کد خبر: 118143

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0