8 دی 1399 - 7:33 ب.ظ

امهال حق بیمه کارفرما برای آذر و دی‌ماه امسال

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: کسب و کار‌هایی که با مصوبه ستاد ملی کرونا چه در سه ماه اول کرونا و چه در آذر و دی‌ماه سال جاری تعطیل شده اند، فعلا از پرداخت حق بیمه کارفرمایی فعلاً معاف شده‌اند. وی گفت: از خردادماه سال جاری به بعد در ریل قانونی قرار گرفت و هرچه قانون مشخص کرده سازمان تأمین اجتماعی نیز طبق آن عمل می‌کند؛ بنابراین از خرداد سال جاری تا پایان آذر امسال ۱۰۲ هزار نفر بیمه بیکاری به صورت کامل دریافت کردند که حداقل این بیمه بیکاری ۱.۹ میلیون تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از فارس، مهدی شکوری امروز در برنامه گفت‌وگوی زنده شبکه خبر در مورد بیکار شدگان ایام کرونا گفت: کسانی که بیکار شده و هنوز در سامانه کارا وزارت کار ثبت‌نام نکرده‌اند برای جلوگیری از رفت و آمد فیزیکی آنها در سامانه کارا ثبت‌نام کنند و مدارک خود را در این سامانه بارگذاری و تقاضای خود را برای دریافت مقرری بیکاری را ثبت کنند.

وی افزود: از زمانی که بیماری کرونا آمد، سامانه کارا راه‌اندازی شده و با وجود اینکه قبلاً چنین سابقه‌ای نبوده، اما این سامانه برای ظرفیت یک میلیون نفر در ماه راه‌اندازی شد تا تقاضای خود را ثبت و شماره شبای خود را برای پرداخت مستمری بیکاری را در آن اعلام کنند. در ابتدای شماره حساب افراد دیگر و یا شماره موبایل متعلق به دیگران را اعلام می‌کردند و دلیل تأخیر در پرداخت‌ها نیز همین مغایریت‌ها بوده است.

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: دلیل تأخیر در پرداخت همین مشکلات سامانه‌ای بود که البته در 26 آذرماه سال‌جاری سازمان برنامه و بودجه مبالغی برای مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا برای 91 هزار نفر از افراد جا مانده تصویب کرد که به زودی این مبالغ تخصیص یافته و برای افراد پرداخت می‌شود.

کد 300

کد خبر: 34873

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0