28 شهریور 1400 - 5:00 ب.ظ

روزهای کاری در برخی از کشورها کاهش پیدا کرده است

برخی از کشورها در حال اجرای قانون چهار روز کاری در هفته هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، اسکاتلند به جنبش کاری چهار روز درهفته (20 درصد کاهش ساعات کار) بدون کاهش دادن حقوق کارمندان می پیوندد.

دولت به نظرسنجی اخیردراسکاتلند اشاره می کند که نشان می دهد 80 درصد ازافراد با این ایده موافق هستند. افراد اعلام کردند که این برنامه سلامت و شادی آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می دهد. آن‌ها همچنین به نتایج مثبت این طرح درسایرکشورها ازجمله ایسلند، نیوزلند و ژاپن اشاره کردند.

برخی ازمشاغل اسکاتلند هم اکنون هفته های کاری کوتاه خود را شروع کرده اند. گروه UPAC مستقر در گلاسکو گفته‌اند که کارکنان این گروه پس ازاجرای یک برنامه آزمایشی موفق، از یک هفته با چهار روزکاری با حقوق مشابه برخوردارخواهند شد.

تعدادی از شرکت ها و کشورهای دیگر این نوع مدل کار را آزمایش کرده اند. اسپانیا اعلام کرده بود که یک هفته کاری آزمایشی چهار روزه را اجرا می کند. دولت ژاپن ازدول پیشرو دراین طرح است که تلاش می کند با فشارناشی از ساعات طولانی کار مبارزه کند. درقیاس با تمایل آمریکا به ساعات کار طولانی مدت با زمان تعطیلات کوتاه این طرح جای تامل دارد.

اخیراً مارک تاکانو، نماینده کنگره دموکرات، قانونی وضع کرده است که هفته استاندارد کاری را از 40 ساعت به 32 ساعت کاهش می دهد. تاکانو در بیانیه مطبوعاتی در مورد قانون خود گفت: یک هفته کاری کوتاه‌ترهم برای کارفرمایان وهم برای کارکنان مفید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های آزمایشی که توسط دولت ها و مشاغل در سراسر جهان اجرا می شود، نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهد زیرا بهره وری افزایش یافته و تعادل بهتری بین کار و زندگی ایجاد می شود. این طرح منجر به کاهش بیماری، افزایش روحیه و کاهش هزینه های مراقبت از کودکان می شود.

تاکانو می افزاید: هفته های کاری کوتاه ترحق بیمه مراقبت های بهداشتی برای کارفرمایان را کاهش می دهد، هزینه های عملیاتی را برای مشاغل کاهش می دهد و در برخی ازمطالعات تأثیرمثبت بر محیط زیست نیزدارد.

 

کد خبر: 40460

منبع: سیناپرس

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0