24 دی 1402 - 2:00 ب.ظ

۳ برابر بمب‌ها و موشک ها

سی ان ان نوشته است: اروپا در سه ماهه تابستان امسال و بر اثر کمبود وسایل سرمایشی، ۶۲۰۰۰ نفر فوتی بخاطر گرمای هوا داشته است. این تعداد ۳ برابر کشته‌های سوانح جاده‌ای در ایران است.

۳ برابر بمب‌ها و موشک ها

در طول سه ماه حمله اسرائیل به غزه نیز، تقریبا ۲۰ هزار نفر شهید شدند. وزن بمب‌هایی که توسط ارتش اسراییل  بر سر مردم غزه ریخته شده از 30 هزار تُن فراتر رفته است. بر اساس  گزارش  ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه به الجزیره، با بررسی‌های صورت گرفته به صورت میانگین بر روی هر یک کیلومتر مربع در غزه 9۰ تُن مواد منفجره ریخته شده است.

اما دلیل این تعداد بالا و بی‌سابقه از فوتی در اروپا، آن هم تنها به دلیل گرما چیست؟

بررسی هزینه‌های انرژی به ویژه قیمت برق در اروپا، نشان می‌دهد که قیمت بالای انرژی، می‌تواند دلیل عدم استفاده از سیستم‌های سرمایشی و بروز مرگ‌ومیر ناشی از گرما باشد. یورو استات یا اداره آمار اروپا، یکی از نهادهای متعلق به اتحادیه اروپا در زمینه ارائه آمار و اطلاعات است. بر اساس گزارش این مرکز، در سال‌های اخیر، هزینه مصرف برق به ازای هر کیلووات برای مشترکان خانگی، افزایش چشم‌گیری داشته است. قیمت میانگین هر کیلوات در اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، به ۰.۲۸ یورو رسیده بود.

به عنوان مثال ایتالیا یکی از کشورهای گرم اروپاست. در تابستان ۲۰۲۲، یعنی همان زمانی که تعداد ۶۲ هزار کشته بر اثر گرما رقم خورد، هزینه برق مصرفی یک ماه بیش از ۵۴۰ یورو شده بود. نکته قابل توجه دیگر این است که متوسط درآمد ماهانه در ایتالیا در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۶۰۰ یورو بود و با این درآمد، یک ایتالیایی باید یک پنچم درآمد ماهانه خود را صرفا به عنوان هزینه برق پرداخت می‌کرد. همچنین، درآمد پایین در این کشور حدود ۱۱۰۰ یورو در ماه است. یعنی یک ایتالیایی با حداقل درآمد، باید حدود نصف حقوق ماه خود را برای مصرف برق پرداخت کند.

مقایسه این آمارها  نشان می‌دهد توانایی لیبرالیسم اقتصادی در نابودی انسانها، ۳ برابر بمب‌ها و موشک‌هایی است که آمریکا و اسرائیل در غزه بکار گرفتند.

۳ برابر بمب‌ها و موشک ها

کد خبر: 141268

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0