24 آذر 1399 - 10:08 ق.ظ

هفت بانک اطلاعاتی در رادیوقرآن راه‌اندازی شد

مدیر رادیو قرآن از راه‌اندازی هفت بانک محتوایی و قرآنی در قالب سامانه ۱۱۴ در این شبکه رادیویی خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا از رادیو قرآن مجتبی ایزدی روز دوشنبه گفت: اقدامات اولیه برای راه اندازی این سامانه از مهرماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و با اختصاص دامنه www.quran۱۱۴.ir نسبت به راه اندازی بانک های میان برنامه، ادعیه و نغمات، متون رادیویی، سوالات قرآنی، برنامه های خاص، بانک تلاوت و منابع فضای مجازی اقدام شد.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای تحقق مدیریت دانش و فراهم سازی امکان دستیابی سریع و آسان به دانش و دارایی محتوایی رادیو قرآن و در نهایت به کارگیری آنها در برنامه سازی و ارتقاء کیفی برنامه های شبکه رادیویی قرآن صورت گرفته و انتظار می رود از این طریق سرمایه های ارزشمند رادیو قرآن در گذشته و آینده، حفظ و به کارگیری آنها در فرایند برنامه سازی سهل الوصول شود.
دبیر شورای معارف معاونت صدا ادامه داد: افزایش قدرت و توان برنامه سازی در رادیو و ارتقای کیفی برنامه ها، جلوگیری از تولیدات تکراری و زمینه سازی برای تحقق نوآوری در تولیدات جدید رادیو قرآن، تحققق ساز و کار مدیریت دانش در رادیو قرآن در حوزه منابع برنامه ای، امکان بازنشر و امتداد پیام برنامه های رادیو قرآن در فضای مجازی، کاهش هزینه های برنامه سازی در این شبکه، الگوسازی این اقدام برای سایر شبکه های رادیویی و تلویزیونی، تحقق خواسته روسای سازمان در بهره برداری از آرشیو غنی، فراهم شدن امکان تامین محتواها و منابع برنامه ای از سوی فعالان رسانه ای خارج از سازمان جزو اهداف این اقدام است.

اهداف جزئی هر یک از بانک های محتوایی عنوان شده در کتابچه ای که به همین منظور تدوین و منتشر شده، ذکر شده است. در شرایط فعلی ، دسترسی به برنامه سازان شبکه رادیویی قرآن به این سامانه فراهم شده است و در مراحل بعد دسترسی به سایر گروه های هدف فراهم خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار محتوای برنامه ای در این سامانه بارگذاری شده است و با برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود منابع محتوایی این بانک به ۸۰ هزار عنوان برسد که شامل ۱۵ هزار عنوان بانک میان برنامه، ۲۵ هزار عنوان بانک تلاوت، ۱۰ هزار عنوان بانک ادعیه و نغمات، ۱۰ هزار صفحه بانک متون رادیویی، ۱۰ هزار سوال بانک سوالات قرآنی، پنج هزار بانک برنامه ها و پنج هزار عنوان منابع فضای مجازی است.

300

کد خبر: 36053

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0