14 مهر 1399 - 2:16 ب.ظ

دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان:

داروی «رمدسیویر» زیر چتر بیمه قرار گرفت

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عصر امروز (۱۳ مهرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: روز گذشته داروی گران‌قیمت «رمدسیویر» که برای بهبود یافتن حال بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بخشی از مشکلات این بیماران را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از پایگاه خبری انتخاب، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: داروی گران‌قیمت «رمدسیویر» که برای بهبود یافتن حال بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بخشی از مشکلات این بیماران را حل کرد.

علیرضا آرمانی‌کیان عصر ۱۳ مهرماه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها و قوی‌ترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است، اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر ماه‌های گذشته با ابتلای یکی از اعضای خانواده به بیماری کرونا، همه اعضای خانواده نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی موجود قابل اختصاص به بستری بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ در استان زنجان، ۸۰۰ تخت است، افزود: گفتنی است حداکثر ظرفیت تخت‌های قابل اختصاص به کرونا ۱۲۰۰ تخت است.

این مسئول با بیان اینکه متوسط اشغال تخت در یک هفته اخیر ۶۲ مورد است، تصریح کرد: میانگین روزانه بستری در بیمارستان تا ۱۸ خردادماه امسال ۴۰ تا ۵۰ بیمار بوده، در حالی‌که این میزان طی دو هفته اخیر به ۴۷ تا ۷۶ بیمار افزایش پیدا کرده است.

کد 300

کد خبر: 37688

منبع: انتخاب

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0