25 دی 1402 - 11:00 ق.ظ

برف پاک نکن!

ظهرگاهان یک روز نیمه تعطیل، به قصد تمیزکردن سمند سپید دلبندمان دست به کار شدم و همان اول کار،شیشه جلوی نیمه شکسته اش را دریافتم. برف پاکن را که نگریستم و همان زمان نگاهی به آسمان انداختم، آهی از ته در رها کردم و در آبی بودنش در دی ماه اندیشه ای نیمه بلند که چرا در ماهی که باید آسمان مملو از ابر و باد و باران و احیانا برف باشد، خبری از این نزولات و نعمات الهی نیست؟

برف پاک نکن!

هر چند خود به عقیده خود پاسخ را تا حدودی می‌دانستم، اما از گفتنش به هر کس و هر جایی ابا داشتم چرا که گاهی اعتقاداتی هست که جایی برای بیانش نیست و گاهی بیاناتی بر زبان جاری می‌شود، که کمتر گوش شنوایی برایش می توان یافت.

بماند که زمانه، زمانه تردیدها، تهدیدها و تحریم‌ها و البته تحریف‌هاست؛ اما تردیدی نیست که سخاوت آسمان بر مردمان زمین، شدنی است. اگر تضرعی باشد و با انصاف، حق مداری، برادری و برابری در جامعه در میان همین مردمان همراه شود، به یقین آسمان هم سخاوتمندی خود را با نزول قطرات الماس گونش به نمایش می‌گذارد و اگرنه…

انگار آب و آدم و همین برف پاکن که این روزها برف و بارانی برای زودن ندارد بهم مرتبطند و اما این آدمی است که باید در این زمانه مملو از ازدحام، خیلی چیزها را از درون و برونش بزداید و پاک کند و آدم شود!

این روزها برف پاکن ها در آرزوی برف و باران، چشمانشان سفید شده و زمانه همین روزها هم چشم براه پاکی ها و خوبی ها برای سرازیر شدن برکات است.

برکاتی که با توجه به طلایه «آمَنُـــوا وَ عَمِلُوالصَّالِحـــات»؛ یعنی هم دلت پاک باشد و هم کارت، بیشتر و بیشتر نصیبمان خواهد شد و برف پاکن ها را تندتر بالا و پایین خواهد کرد.

اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَيْثاً مُغِيثاً مَرِيعاً مُمْرِعاً عَرِيضاً وَاسِعاً غَزِيراً

کد خبر: 141302

نویسنده: محمود افشاری

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0