18 آذر 1402 - 1:08 ب.ظ

چرا مسئولین صدای ما را نمی‌شنوند؟

ما از مردم سود نمی گرفتیم

از دلاری سازی قیمت مواد اولیه تا تخصیص تسهیلات کلان برای فروش اقساطی لوازم خانگی

ما از مردم سود نمی گرفتیم

الان رکود در صنف فروشندگان لوازم خانگی به ۹۰ درصد رسیده است چون کالا گران شده و مردم توان خرید ندارند.  ما گران‌فروشی نداریم، گرانی داریم. تولید گران شده و گران به دست مردم می‌رسد.

اکبر پازوکی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هفته قبل در نشستی رسانه‌ای با بیان مطلب فوق افزود: دولت به تولیدکننده می‌گوید مواد اولیه‌ات را باید از بورس و به قیمت جهانی تهیه کنی. درحالیکه وقتی قیمت مواد اولیه را به تولیدکننده ایرانی بر اساس دلار می‌دهیم، او هم قیمت محصول نهایی‌اش را بر اساس دلار تعیین می‌کند. اما قدرت خرید مردم نمی‌تواند با دلار رقابت کند. نتیجه‌اش هم رکود در بازارهایی مانند بازار لوازم خانگی می‌شود. در این شرایط رکودی، مسئولان از خودشان نمی‌پرسند که چطور در هر شبکه صدا و سیما، وسط فوتبال، وسط کارتون، وسط سریال، وسط برنامه زنده، تبلیغ جایی پخش می‌شود که لوزام خانگی اقساطی می‌فروشد؟

پازوکی گفت: در مناطق بورسی تهران، مانند سه راه امین‌حضور، خیابان شریعتی و نارمک، سود فروش لوازم خانگی به دو سه درصد رسیده است چون فروشندگان فقط برای این‌که گردشی ایجاد شود، مجبورند کالای خود را با حداقل سود بفروشند. ما مخالف ساخت فروشگاه و تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستیم، می‌گوییم هر کاری حساب و کتابی دارد. اما مگر می‌شود بانک، همه منابعش را ببرد یک‌جا و خرید دین کند؟

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به تسهیلات کلانی که در اختیار زنجیره ها قرار می گیرد، خطاب به بانکها گفت: پول دارید، چرا نمی‌دهید به تولید که ۴ تا شغل ایجاد شود و بچه‌های مردم بروند سر کار؟ می‌خواهید به توزیع کمک کند، چرا این امکان را برای همه کسبه فراهم نمی‌کنید؟ ما قبل از سال ۹۶، کالا را تقسیط می‌کردیم و به مردم می‌دادیم بدون آن‌که یک قران سود اضافه بگیریم. چون تولیدکننده به ما کالا می‌داد و ۶ ماهه تسویه می‌کرد. الان بانک‌ها که پول تولیدکننده را بلوکه می‌کنند و با سود ۲۸ درصدی تسهیلات می‌دهند و دولت پیش‌پیش پول مواد اولیه را می‌گیرد. تولیدکننده هم نمی‌تواند کالا را مدت‌دار به ما بدهد و ما هم نمی‌توانیم قسطی بفروشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مردم قدرت خرید ندارند و بنابراین شما می‌بینید که ۷۰۰ فروشگاه امین‌حضور در ۱۵ روز، یک قلم کالا نمی‌فروشند اما یک نفر اندازه روزی همه این ۷۰۰ فروشگاه، تبلیغ روزانه می‌کند. فقط فروشنده‌های لوازم خانگی نیستند که از این وضعیت ناراضی هستند، شما بروید یافت‌آباد ببینید کسی دیگر مبل می‌خرد؟

صنف مبل، صنف صوت و تصویر، صنف تشک و کالای خواب، صنف چینی و بلور، صنف فرش ماشینی، صنف فرش دست‌باف صنف لوازم فلزی آشپزخانه مانند قابلمه و قاشق چنگال، یعنی ۳۰ هزار واحد صنفی فعال در تهران را به خاک سیاه نشانده‌اند و با تبلیغات کاذب به مردم القا می‌کنند که در شهر نگردید. نه آقا، اتفاقا بگردید. بگردید تا برنگردید سرتان کلاه بگذارند. این صنوف کم بود، سراغ کامپیوتر و موبایل هم رفته‌اند تا این‌ها را هم بدبخت کنند.

پازوکی گفت: همکاران ما بارها قصد داشتند مغازه‌های خود را ببندند تا مسئولین را مجبور به پاسخ‎‌گویی کنند اما با ریش‌سفیدی و خواهش آنان را قانع کرده‌ایم این کار را نکنند. در آستانه نمایشگاه لوازم خانگی هم بنرهای تبلیغاتی یکی از همین شرکت‌ها در امین‌حضور داشت بحران درست می‌کرد که با مذاکره حل و فصل شد. آمده‌اند جلوی مغازه‌های ما زده‌اند در شهر نگردید! اگر جوانی که چند ماه است کار نکرده و حتی اجاره مغازه‌اش را درنیاورده، واکنش احساسی نشان دهد، چه کسی جواب می‌دهد. دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟ چرا مسئولین صدای ما را نمی‌شنوند؟

کد خبر: 140009

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0