9 خرداد 1403 - 1:22 ب.ظ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زورمان نمی‌رسد ، با دادستانی کل در تمام حوزه‌ها ارتباط خوب داریم

محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی اظهار داشت: زورمان به شرکت هواپیمایی نمی‌رسد که نام مسافر را به فارسی درج کنند.

زورمان نمی‌رسد ، با دادستانی کل در تمام حوزه‌ها ارتباط خوب داریم

وی افزود: با وزیر راه و شهرسازی (مهرداد بذرپاش) چند بار شخصا صحبت و مکاتبه و همچنین با آقای علی‌آبادی (وزیر صنعت معدن و تجارت) حضوری صحبت کردم.  هیچ مقام اداری در جمهوری اسلامی حق ندارد در مکاتبات خود از زبان بیگانه استفاده کند. این قانون است و باید انجام شود. اگر به عنوان رئیس شورای پاسداشت نتوانم این را جلو ببرم مقصر هستم، در دوران مسئولیتم باید این را به سامان برسانیم.

اسماعیلی گفت: رعایت زبان فارسی در مجتمع‌ها و شهرداری‌ها را دنبال می‌کنیم.  سیستم فرآیند هشدار ما باید در لحظه باشد تا به گوشی همراه مسئول به هنگام تخلف پیامک شود. کار فرهنگی سخت و زمان‌بر است.

اسماعیلی گفت: اسامی مجتمع‌هایی که نسبت به قانون بی‌اعتنا بوده و حاضر نیستند در تغییر نام‌های بیگانه خود مطابق قانون عمل کنند رسانه‌ای می‌شود. اگر بگویند بی‌اعتنا هستیم، این، گردن‌کشی در برابر قانون است.

وزیر فرهنگ گفت: با دادستانی کل در تمام حوزه‌ها ارتباط خوب داریم. این را به بخش مربوطه در دادستانی اعلام و اگر لازم شد در دادگاه، شکایت و اگر نیاز به آیین‌نامه و اصلاحیه دارد در دولت تصویب می‌کنیم.

زورمان نمی‌رسد ، با دادستانی کل در تمام حوزه‌ها ارتباط خوب داریم

کد خبر: 145065

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0