13 تیر 1403 - 9:28 ق.ظ

خاطر هوای اصفهان مکدر است!

ما عاشق آسمان آبی اصفهان هستیم اما گرد و غبار، این رنگ را کمی از خاطرمان مکدر ساخته است و عرق گرما در تقلای تند نفس ها، بر پیشانی شرمسار شهر، روزمره هارا سرازیر کرده است. اینجا ریه های شهر چاره ای جز سد معبر برای کشیدن نفسی عمیق ندارد

به قلم نرگس رضایی،

و بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان شرایط وزش باد شدید، توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک تا امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه در اصفهان ادامه دارد.
این توصیف تکراری از حال و هوای اصفهان است، توصیفی که طبق اخبار با افزایش غبارآلودی هوا در مناطق شرق، شمال، مرکز و جنوب استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، بادرود، خور و بیابانک، برخوار، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه و شهر اصفهان ادامه پیدا کرده است .
در این رابطه هم ، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار نظر کرده و کانون‌های گرد و غباررا در شرق اصفهان عنوان کرده به مانند دشت سجزی که در روزهای پایانی خرداد آلودگی هوای اصفهان را دو چندان کرده است.
شیشه فروش، عامل دیگر این گرد و غبارها را بستر خشک زاینده‌رود و تالاب گاوخونی واراضی بایر دانسته که در ایجاد آلودگی هوا اثر دوچندان داشته است.
در هر حال وزش‌ تندبادها در روزهای اخیر به‌گونه‌ای بود که گرد و غبار به مناطق مرکزی هم رسید و شدت غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از آن نیز بسیار زیاد شد.
با این شرایط زمین و زمان کوچه و خیابان در اوج گرمایی که به نقل از رسانه ها به زودی در چندروز آینده داغ تر ازتنور نانواها می شود برای اتفاقی بزرگتر آماده می شود اتفاقی که باانتخاب درست، شاید اصفهان را کمی از این حال وهوای خاک گرفته بیرون بیاورد همان طور که این یادداشت به انتها می رسید دو پیامک انتخاباتی آمد یکی با این عنوان که خاک پای ملت است وگذشته اصفهانی ها سرشار از مقاومت‌ها است. از بیست‌ودو هزار شهید دفاع مقدس تا اعتراض به کم‌آبی و کاستی و کج‌روی‌های داخلی نام اصفهانِ زیبا با زاینده‌رود جاودانه است.
و آن دیگری اما ترجیح داده است به مشکلات اصفهان بپردازد و آن ها را در فهرستی یاد آوری کند.مانند:
1- اتمام پروژه انتقال آب از دریا به اصفهان
2-اتمام پروژه احیای زاینده رود
3-اتمام پروژه قطار سریع السیر تهران-اصفهان
4-تکمیل اجرای راه‌آهن بافق – زرین‌شهر
5-تکمیل متروی اصفهان
6-تکمیل پروژه کنارگذر شرقی اصفهان
تا بعد ها بدانیم برای چه و از چه کسی بازخواست کنیم تا دراین گرد و غباراصفهان، به داد ما رسیدند یا نرسیدند و بازیادتان باشد اصفهان به خاک پا نیازی ندارد چون تا کویری شدن کامل شهرمان خاک زیادی نمانده است!

کد خبر: 145698

نویسنده: : نرگس رضایی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0