10 خرداد 1403 - 11:15 ق.ظ

بررسی شکاف های اصفهان به دوردوازدهم مجلس می رسد؟

حدود دو سوم نمایندگان یازدهم در شهر اصفهان در حالی به کرسی های دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی راه یافته اند که عوارض شکاف های مدیریتی دربسترشهرعمیق تر از همیشه خودنمایی می کند.

میراث داران کرسی های یازدهم مجلس این بار با چه رویکردی به خطرناکترین منطقه کشور نگاه می کنند ؟!

دکتر علی بیت الهی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی به نهمین فروریزش زمین  اشاره ونسبت به ادامه این روند در اصفهان هشدار داده بود. این یعنی اخبار مربوط به فرونشست را در سال جاری بیشتر از قبل خواهیم شنید.وسازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور درطی چهار سال گذشته بارها در گزارشاتی مفصل  آن را گوشزد کرده است .

نگارنده سعی دارد در سلسه مقالاتی بهم پیوسته با موضوع فرونشست در اصفهان، اینبار به سراغ نمایندگان شهر برود  تا به این پرسش پاسخ دهد که آیا عملکرد آنان برای برانگیختن حساسیت و توجه بیشتر به اصفهان کافی بوده است یا خیر؟!

بنابراین گریزی زده شد به گزارش تحقیقی مروری از پایگاه خبری نوید صنعت نیوز، که  عملکرد نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی را به صورت خاص در موضوع فرونشست اصفهان بر اساس آماری از سال 99 تا 1402 را بررسی  کرده است.

این داده ها از بین نطق‌ها، تذکرات، یادداشت‌ها و کنشگری هر یک از نمایندگان شهر اصفهان برآمده ودیدگاه‌های افکار عمومی و انتظارات متقابل از نمایندگان مجلس را نیز استخراج کرده است.

با این حساب، به نظر می رسد مردم اصفهان به صورت آگاهانه مطالبات محیط زیستی شان از نمایندگان خود در مجلس را مطرح کرده اند  و بحران فرونشست در اصفهان بیش از سایر موضوعات مورد توجه قرار گرفته است  که نمایندگان به صورت رسمی واکنش هایی برای آن داشته اند.

از میان واکنش‌ها، ۳ نماینده در نطق علنی خود به مسئله فرونشست اشاره داشته‌اند (طغیانی، مقتدایی و (میرزایی نماینده پیشین) و ۴ نامه به رئیس‌جمهور و مقامات نوشته شده است (نامه از سوی مقتدایی و ۱ نامه از سوی میرزایی(نماینده پیشین. /

و در نتیجه  طغیانی در ۵ عنوان، مقتدایی در ۴ عنوان  و سایر نمایندگان، در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، محتوای مرتبط با کلیدواژه فرونشست بیان داشته‌اند.

در این کنشگری ها و فعالیت های نمایندگان اصفهان سال 1400 سالی بوده است که به موضوع فرونشست بیش از همیشه توجه شده است موضوعی که به نظر می رسد همزمان با تهران و 18 استان دیگر ، اصفهان نیز از حاشیه به متن افکار عمومی کشور  سوق داده شده است .

نامه های متعددی از طرف نمایندگان اصفهان به ریاست جمهوری ارسال شد تا ستادی برای احیای زاینده رود و کاهش فاجعه فرونشست در اصفهان تشکیل شود.

اما هیچ کدام از این فعالیت ها، قدمی موثر برای حل ابر چالش فرونشت در اصفهان یا حداقل منجر به دائمی شدن جریان زاینده رود در اصفهان نشد . مرهمی که می توانست مردم این خطه را از خطر بالقوه بلعیده شدن شهر نجات دهد .

پیدا کردن راهی جدی تر، با اولویت قرار دادن در مجلس دوازدهم از سوی نمایندگان اصفهان حداقل کاری است که منتخبان، برای پاسخ به اعتماد مردم اصفهان با ید مطالبه کنند.

 

کد خبر: 145069

نویسنده: : نرگس رضایی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0