27 خرداد 1403 - 10:00 ق.ظ

یک بام و دو هوا در اقتصاد ایران

* وزرای اقتصاد، کار، نفت، دفاع و غیره به نیابت از سهامداران عدالت، صندوق ها وجزآن اعضای هیات مدیره و مدیرعامل های شرکت‌های بورسی و سیاست‌های کلان آن‌ها را تعیین و حتی در انتقال وجوه مداخله می‌کنند. بعد به مردم می‌گویند برید سهام بخرید تا مشارکت مردمی شکل بگیرد.

یک بام و دو هوا در اقتصاد ایران

* سیاست محاسبه دلار به قیمت سفته بازان و اختصاص بی هدف تمام یا بخشی از آن به عنوان یارانه به ۹۳٪ از اقشار ملت، سیاستی است که ادامه پرداخت یارانه را، به لزوم افزایش قیمت دلار مربوط می نماید و از آنجا که ما اهل یارانه های هدفمند نیستیم، لذا گویی عملا ممانعت از کاهش نرخ ارز مصوب شده است.

* تبعیت سیاست ارزی یک کشور، از عملیات قماربازانه حداکثر چند صد نفر سفته باز ارز به عنوان تخصیصی بهینه و تحمیل آثار آن بر زندگی ده ها میلیون مردم گرفتار« تحریم» ی ظالمانه، که بیش از سه چهارم آن ها یارانه معیشتی می گیرند اگر حاکی از منافع و فساد نباشد، حداقل نشانه سیاستی جاهلانه است.”

* دارندگان ارز با مهندسی بازار و کمک قاچاقچیان، ارز را گران می‌کنند، ابعد یک عده می‌گویند با محاسبات(؟) ما قیمت باید همین باشد و امکان کاهش ندارد. دوباره آن‌ها ارز را گران می‌کنند، این‌ها برآوردها را بسمت بالا تعدیل می‌کنند.

رضا غلامی نوشته است: در جریان تعدیل نرخ، بورسی ها یک گام از همه جلوترند.

کد خبر: 145351

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0