10 تیر 1403 - 9:00 ق.ظ

هنر صندوق بین‌المللی پول در تبدیل پول ملی سیرالئون به دستمال توالت

"آنکی هوگولت" در نامه سرگشاده به مدیرعامل صندوق بین المللی پول می‌نویسد:

هنر صندوق بین‌المللی پول در تبدیل پول ملی سیرالئون به دستمال توالت

بار دیگر کار خود را تکرار کردید. باز هم یک واحد پول آفریقایی را ورق به ورق به دستمال‌های ظریف توالت تبدیل کردید. ظاهراً توانایی شما در ویران کردن، یک سر و گردن بالاتر از فجایع طبیعی چون سیل، زلزله و خشکسالی است.

می‌کوشم با لحن.مودبانه‌ای سخن بگویم اما دیدن سیرالئون که اخیرا در نتیجه اجرای یکی از ماموریت‌های شما دچار مصیبت شده پاک  عصبانی‌ام کرده است. از خیزش امواج تازه فقر خرد کننده و آزاردهنده منقلب شدم . از تقدس اقتصاد سالاریی عصبانی هستم.

شما و بانک جهانی ، غارت مردم را در چنان ابعادی سازمان می‌دهید که اقدام مخوف‌ترین شبکه تبهکاران زیرزمینی در مقایسه با آن هیچ است.

سیرالئون  مدت زیادی را مستعمره انگلیس بوده، دارای معادن غنی از الماس و طلا است اما همین سنگ و فلز قیمتی، این کشور را اسیر خود کرده است. از 1961 میلادی مستقل شده است ولی هنوز گرفتار عواقب حضور استعمار، مخصوصا در اقتصاد می باشد. فقر، تکدی‌گری، فساد و عدم توسعه از مهم‌ترین شاخصه‌های کشوری است که دارای معادن بسیار و منابع طبیعی فراوان است. بخش بزرگی از جمعیت سیرالئون مسلمان هستند. سیرالئون یکی دیگر از اقتصادهایی است که برای سال‌های زیاد درگیر نفرین منابع بوده و اوضاع نابسامانی را تجربه می‌کند. اخیرا نیز به توصیه بانک جهانی رو به آزادسازی قیمت ها آورد و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. امید به زندگی در سیرالئون زیر 46 سل است.

کد خبر: 145642

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0