19 خرداد 1403 - 8:00 ق.ظ

معرفی سامانه ساد ۲۴ (ثبت و استعلام چک های سرقتی یا مفقودی)

سامانه ساد ۲۴ سامانه ای است که با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همین منظور طراحی و راه اندازی شده است تا خسارت های احتمالی به افراد را به حداقل برساند.

معرفی سامانه ساد ۲۴ (ثبت و استعلام چک های سرقتی یا مفقودی)

سامانه ساد ۲۴ به عنوان اولین سامانه استعلام چک های سرقتی یا مفقودی در کشور ما شناخته می شود. این سامانه برای مقابله با کلاهبرداری هایی که در مورد این چک ها صورت می گیرد و همچنین پیشگیری از جعل چک طراحی شده است. در گذشته خسارت های زیادی بر اثر سرقت یا مفقودی چک ایجاد می‌ شده است و افراد زیان دیده ماه ها برای رسیدگی به موضوع باید صبر می کردند اما در حال حاضر سامانه مذکور از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.

این سامانه به این گونه عمل می‌کند که به محض ثبت چک های سرقتی یا مفقودی سریعا از نقل و انتقال آنها جلوگیری به عمل می آورد و به این شکل مانع از بروز خسارت های احتمالی برای صاحبان آن می شود.

باید توجه داشت که این سامانه به راحتی می تواند صحت و سلامت چک و همچنین صادرکننده آن را تشخیص دهد. در سامانه ساد ۲۴ دو بخش ثبت چک ها و استعلام آن ها وجود دارد که در ابتدا لازم است چک ها در بخش ثبت وارد و سپس از بخش استعلام، پیگیر روند رسیدگی به آنها صورت پذیرد.

وکیل خودت باش 

کد خبر: 145173

نویسنده: : بهروز رسول پناه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0