1 تیر 1403 - 5:11 ب.ظ

برنامه قالیباف برای حل مشکل آب اصفهان؛

مدیریت منابع و مصارف آب

در ادامه رقابت کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محمد‌علی مهره ‌‌‌کش مسئول ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان، در نشست خبری که پنجشنبه گذشته بر گزار شد به تشریح برنامه‌های نامزد مورد نظر پرداخت .

ستاد انتخاباتی قالیباف

به گزارش عصر اصفهان،
مهره‌کش گفت:کارنامه قالیباف در طول ۴۵ سال گذشته به ویژه از زمان دفاع مقدس به این طرف، فراز و فرودهای زیادی داشته با این حال یک نکته پررنگ دارد و کارآمدی وی را در برخورد با بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه، پروژه‌های بزرگ ملی و توانمندی برای اجماع اقوام ایرانی به اثبات می‌رساند و به همین دلیل توانایی ریاست‌جمهوری کشور را دارند و می‌توانند که کشور را در مسیر خدمت بدون هیاهو و منت و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی پیش ببرد.
“چه لزومی داشت که قالیباف ریاست مجلس را رها کنند و برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوند؟
” مسئول ستاد انتخاباتی قالیباف در پاسخ به این سوال خبرنگاران گفت:این اتفاق در ادوار دیگر هم رخ داده، به طور مثال شهید رئیسی قوه قضائیه را رها کرد و از سر تکلیف برای ریاست جمهوری نامزد شد و در تاریخ نظام جمهوری اسلامی دوران درخشانی رقم زد پس این حرکت آقای قالیباف منافاتی ندارد.
علاوه بر این قالیباف بنا به دلایلی که دارند، تصور می‌کنند که در جایگاه ریاست جمهوری نسبت به مجلس می‌توانند خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند و این طور نیست که به خاطر دلایل و منافع شخصی نامزد شده باشد چرا که وی با ریاست مجلس دلیلی نداشت که خود را درگیر ریاست جمهوری کند.
وی با بیان اینکه مشکل بزرگ کشور ما قانون نیست بلکه اجرای قانون است، افزود: ما در کشور به اندازه کافی قانون داریم اما در نحوه و اجرای آن به مشکل خورده‌ایم، به طور مثال دولت و مجلس زمان و هزینه زیادی را صرف نوشتن و تصویب برنامه هفتم توسعه کرده‌اند و اگر قرار باشد این برنامه کنار گذاشته شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اینکه می‌گویید که حتی ۳۰ درصد برنامه‌ها اجرا نشده به خاطر نقص قانون نیست بلکه مشکل همان اجرای قانون است؛ قالیباف کاملاً به برنامه توسعه هفتم واقف و معتقد است و به خوبی می‌تواند این برنامه را اجرا و پیاده کند.
مهره‌کش درباره نحوه تامین هزینه‌های ستاد انتخاباتی قالیباف در اصفهان گفت: بخشی از هزینه ها و اقلام تبلیغاتی ما از تهران تقبل خواهد شد البته تا امروز چیزی پرداخت نشده و بقیه هزینه‌ها از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود که به این منظور حسابی هم ایجاد شده است.
وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد قالیباف به نفع کاندیدی خاصی کناره‌گیری کند یا خیر، گفت:شخصا اعتقاد دارم که اجماع کار بسیار خوب، پسندیده و لازم است که سردرگمی مردم برای رای دادن ممانعت می‌کند اما موافق نیستم که ما به این بحث ورود کنیم. اگر قرار باشد این بحث بین ستاد‌ها شکل بگیرد، بحث‌ و درگیری و حاشیه‌های مختلفی ایجاد می‌کند و این کار باید از طریق کاندیداها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مسکن یکی از معضلات بزرگ جامعه ما به ویژه نسل جوان است، اضافه کرد: قالیباف معتقد است که برای حل این معضل باید از ظرفیت‌های دولتی و زمین‌های رها شده برای ساخت مسکن کم هزینه‌تر استفاده کرد و بر اساس کارنامه ایشان در شهرداری تهران، این توانمندی کاملا قابل تصور است.

دولت قالیباف برای حل مشکلات زیست‌محیطی و چالش آب اصفهان چه برنامه‌ای دارد؟
مهره‌کش در پاسخ این سوال گفت:اغلب مشکلات زیست‌محیطی اصفهان مثل آلودگی هوا متاثر از مشکل آب هستند و اگر این چالش بزرگ حل شود، سایر چالش‌های زیست‌محیطی هم تاحدودی کنترل خواهند شد؛ درست است که کشور ما جزو مناطق کم‌آب به شمار می‌آید و با کمبود منابع آبی مواجه هستیم با این حال در برخورد با چالش آب، بزرگترین مشکل ما چالش مدیریت آب است و اگر بتوان منابع آبی و مصارف را به درستی مدیریت کرد، زاینده‌رود احیا و مشکلات شهرها حل خواهد شد.
وی ادامه داد: نمی‌خواهم به مسائل استان‌های هم‌جوار ورود کنم اما کافیست که عزیزان گذری به استان‌های اطراف ما داشته باشند و منابع آبی زاینده‌رود را ارزیابی کنند تا متوجه شوند که مصرف آب در این مناطق تا چه اندازه بی‌رویه است.
رئیس ستاد استانی قالیباف در اصفهان افزود: بنابراین مسئله آب را از طریق قوانین محدود کننده برای مصرف بی‌رویه، ساخت سدهای خاکی و آبخیزداری مناسب مدیریت کرد. مطمئن هستیم که وی برای مدیریت منابع آبی کشور برنامه دارد و طبیعتا با استفاده از فناوری‌های نوین و ساخت سدهای مورد نیاز در کنار اتمام تونل‌هایی که سالیان سال است بر زمین مانده، می‌توان به سمت حل مشکل آب اصفهان حرکت کرد و حل این مشکل اثر قابل قبولی بر حل مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا خواهد گذاشت.
مهره‌کش درباره برنامه قالیباف برای حل سایر مشکلات زیست‌محیطی استان اصفهان گفت:بخشی از مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوای اصفهان ناشی از توسعه بی‌رویه شهرک‌های صنعتی در اصفهان است و از طرفی کارخانه‌هایی که به شیوه سنتی فعالیت می‌کنند، الزامی برای استفاده از شیوه‌های نوین ندارند و این موارد باید برطرف شود.

کد خبر: 145455

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0