12 تیر 1403 - 9:00 ق.ظ

رونق آنچنانی در کمین است؟

رئیس ستاد یکی از داوطلبان ریاست جمهوزی گفته است گران‌سازی بنزین و برق و گازوئیل و... آنچنان با آرامش و همکاری مردم جا می‌افتد، که موجب رضایت(؟) مردم و آبادانی کشور شود.

رونق آنچنانی در کمین است؟

این سخن یعنی یک چیزی شبیه به آن جمله معروف که فرمودند: آنچنان رونق اقتصادی درست شود که مردم یارانه نخواهند.

افزایش قیمت سوخت و بازتوزیع منابع آن، تقریباً اثری بر رفاه کل نخواهد گذاشت و تنها یک تغییر قیمت با تحریک تورم است که اثر نهایی آن توزیع نابربراتر ثروت در جامعه خواهد بود و بخش عمده منابع ایجاد شده از محل افزایش قیمت سوخت را هم شرکت‌های زیرمجموعه نفت و بودجه دولت خواهند بلعید. در پشت همه این مسابقات توزیع منابع، نرخ ارزی است که در ذهن دوستان، در ارقام بالایی تعیین شده است.

اما وقتی به رقم عظیم حاصل از اختلاف قیمت بنزین موجود و 20 هزار تومان تصنعی یا بیشتر، چشم داشته باشیم و مدام به رقمی حداقل 680 همت فکر کنیم، وسوسه پذیرش مسئولیت خرج کردن این مبلغ، آسان می‌شود!

رضا غلامی نوشته است: کاسبی از جیب مردم و پیمانکاری هزینه کردن، نام‌اش مدیریت نیست. متأسفانه بندرت در کشور مدیر داریم. عمدتاً پیمانکارند. لذا حالا دیگر دعوا بر سر گران کردن/نکردن اقلام مورد نیاز مردم نیست بلکه بحث بر سر نحوه حمایت از (بخوانید ساکت کردن) مردم در مقابل گران کردن ها است.

کد خبر: 145681

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0