19 خرداد 1403 - 9:00 ق.ظ

دهه سوخته و ماتم دلاری فروشان!

از دوران آقای هاشمی رفسنجانی تا امروز، بسته سیاستی موسوم به تعدیل اقتصادی، ، نعل به نعل، در اقتصاد ایران اجرا شده و ارزش پول ملی را بیش از ۶۰۰ هزار درصد کاهش داده است.

دهه سوخته و ماتم دلاری فروشان!

دهه سوخته ۹۰ با متوسط نرخ رشد اقتصادی زیر یک درصد و تورم بالا محصول سیاست‌گذاری اشتباه دکتر احمدی نژاد در آذر ۸۹ و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بود، طرحی که زمینه تحریم بانک مرکزی و تحریم نفتی از سال ۱۳۹۰ را فراهم کرد.

مرحوم دکتر داودی تلاش کرد جلوی این طرح که منجر به دلاری شدن هزینه تولید داخلی، یارانه‌ای شدن سفره مردم و وابستگی   بودجه هدفمندی به افزایش نرخ دلار شد را بگیرد، ولی موفق نشد.

دکتر صمصامی نامه ای ۱۸ صفحه ای به احمدی‌نژاد نوشت تا او را از این اقدام منصرف کند، ولی او گوش شنوایی نداشت، و این گونه شد که دستاوردهای دولت احمدی‌نژاد از جمله طرح مسکن مهر با کنار گذاشتن مرحوم دکتر داودی از معاونت اول و کنار گذاشتن دکتر صمصامی از سرپرستی وزارت اقتصاد از دست رفت. او زمینه را برای دولت روحانی را ایجاد کرد که اقتصاد را بیشتر به رفع تحریم شرطی کند و داستان غمبار دلاری شدن اقتصاد ایران را ادامه دهد.

حالا دلارداران منتفع از این دوران، و دلاری‌فروشان ماتم گرفته‌اند که فلان داوطلب می‌خواهد دلار را یک شبه از ۴۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان کاهش دهد و می‌گویند این حرف علمی نیست و عجیب است و فاجعه می‌آفریند.

از نظر اینها فقط افزایش یک شبه نرخ دلار از ۴۲۰۰ به ۲۵۰۰۰ علمی و دقیق است. گناهی ندارند، ذینفع‌اند!

دکتر یاسر جبراییلی می‌گوید: تا زمانی که قطار اقتصاد ایران روی این ریل حرکت می‌کند، تحول کارسازی در وضع معیشت مردم ایجاد نخواهد شد.

کد خبر: 145176

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0