2 تیر 1403 - 10:43 ق.ظ

دروغ بزرگ درباره واردات خودرو !

چرا ادعای مخالفت خودروسازان داخلی و مافیای خودرو با واردات یک دروغ بزرگ است.

واردات خودرو

چون بزرگترین ذینفع واردات خودرو، شرکت‌های تولیدی و مونتاژکاران داخلی هستند و واردات برای آنان بیش از تولید و مونتاژ سودآور است اما فقط مشکلات مردم در صنعت خودرو را بیشتر می‌کند.

مثلا بیشترین حجم واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ مربوط به شرکت سایپا با ۲۵٪ واردات بوده است آن وقت میگویند میخواهیم با واردات، باعث رقابتی کردن بازار خودرو شویم. سال گذشته بیش از ۱۰همت صرف واردات خودروهای میلیاردی شد که میتوانستیم با این مبلغ ۲ تا ۴برابر خودروی داخلی باکیفیت مناسب و در سطح قدرت خرید مردم ایران تولید نماییم.

میانگین قیمت خودروهای وارداتی قبل از تعرفه گمرکی و سود واردکننده و سایر هزینه‌ها بیش از ۱میلیارد تومان بوده است که این قیمت هیچ تناسبی با ۹۰٪ تقاضای خودرو توسط مردم ندارد. سیدامیرحسین حسینی می‌گوید: سیاست جایگزینی واردات به تولید با استیضاح وزیر صمت باعث شد رشد تولید خودرو و روند نزولی تورم خرید وسایل نقلیه از شهریورماه متوقف و افت تولید همزمان با رشد تورم خرید وسایل نقلیه اتفاق بیافتد.

در این بازه زمانی، تولید ۱۰خودروی اصلی کشور از جمله سمند، تیبا و.. که متناسب با قدرت خرید مردم بود، متوقف گردیده است. واردات خودرو در شرایط فعلی، هیچ پاسخی برای تامین نیاز مردم در زمینه دسترسی به خودروی باکیفیت ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومانی نخواهد داشت.

کد خبر: 145488

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0