14 تیر 1403 - 9:00 ق.ظ

تکرار یک منطق اشتباه مصیبت بار در قیمت بنزین

در خلال مناظره های انتخاباتی دوباره مغالطه یکی یک ماشین دارد یکی سه ماشین دارد برای گران‌سازی انرژی مطرح شد.

تکرار یک منطق اشتباه مصیبت بار در قیمت بنزین

بگذارید همین منطق را جور دیگری مطرح کنیم یک کسی یک تریلی دارد و یکی تریلی ندارد؛ کسی که تریلی دارد کلی یارانه گازوییل میگیرد و این ناعادلانه است. فردی هم یک اتوبوس دارد و دیگری اتوبوس ندارد، صاحب اتوبوس هم کلی یارانه پنهان گازوییل می‌گیرد و این ناعادلانه است،

خوب چه بکنیم که عدالت برقرار شود؟ براساس منطق وان لابد  پاسخ می‌دهند: گازوئیل را به جای کامیون و اتوبوس به افراد بدهیم، بعد بگوییم اینها یک بازاری درست کنند و گازوئیل را بخرند و بفروشند! این را هم توجه داشته باشید که سهم بنزین از سوخت مصرفی در کشور ۸٪ است و سهم گازوئیل ۶۸٪، چرا الان نمی‌گویند گازوئیل را گران کنیم؟ وگرنه این منطق موهوم عدالت طرح شده که در مورد گازوئیل بیشتر صادق است؟

محمد جواد توکلی گفته است: متاسفانه این منطق اشتباه را این قدر تکرار کردند که همه باورمان شده که باید همه مردم را بنزین فروش و گازوئیل فروش کنیم. حتی متوجه نیستیم که وقتی این بازار تخیلی شکل گرفت، قیمت بنزین و گازوییل بالا می رود و حمل و نقل به شدت گران می شود و اتفاقا کسی که ماشین ندارد، تریلی ندارد و اتوبوس ندارد بیشتر متضرر می‌شود و تغییری هم در مصرف سوخت اتفاق نمی‌افتد.

 

کد خبر: 145734

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0