16 خرداد 1403 - 11:07 ق.ظ

انتخابات ریاست جمهوری؛

این هشتاد نفر/داوطالبان اصفهانی چه گفتند؟

گزیده ای از اظهارات داوطلبان ریاست جمهوری به هنگام ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

به گزارش عصر اصفهان،

با اتمام زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در 14 امین دوره ریاست جمهوری، اعلام شد که سرانجام 80 نفر برای شرکت در این دوره از انتخابات اعلام آمادگی نموده اند. داوطالبان در موقع ثبت نام و درجمع خبرنگاران درباره برنامه پیشنهادی خود اظهاراتی نمودند که چکیده ای از آن در دسترس ما قرار گرفت. بطور کلی موضوع معیشت مردم، مبارزه با فساد و رفع تحریم در بین سخنان داوطلبان مشترک بود. ضمن آنکه برخی از داوطلبان در سخنان خود به مساله عدالت اجتماعی سهم بیشتری دادند. در ادامه گزیده ای از این سخنان ملاحظه می گردد.

* عبدالناصر همتی: آمده ام تا کاسبان تحریم از دسترسی به ثروت دور شوند
. تـورم سـرسـام آور و افـسارگسیخته این دوره، کاهش شـدید ارزش پــول ملی، تشــدید ناترازی های جــدی در شــبکه بــانکی، و ادامه تحریم های ظـالـمانه، امکان رشـد و تـوسـعه اسـاسی کشور را بشـدت محدود کرده است.
مـن آمـده ام که بـگویم، باید کاسبان تحریم را از دسترسی به ثروت و سرمایه ملی و قدرت خرید مردم دور کرد. تجربه های چهل ساله مـدیریتی مـن در بـخش های مـختلف گـواه بـر این اســت که با اســتفاده از یافــته های علم اقتصاد میتوان شرایط اقتصادی شما مردم را بهبود بخشید. تـمام تـلاش مـن، تـعامـل بـا همسایگان، گسـترش روابـط اقـتصادی بـا همه کشورهایی که به نوعی در خدمت منافع ملی ما قــرارمیگیرنــد و تکبیه بـر دیپلماسی ورزیده و چــابک بــرای رفــع تحریم ها و گشایش مراودات با دنیا خواھد بود.
* علی لاریجانی: افراد توانمند را با هر سلیقه به کار می‌گیریم
علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز شرایط معیشتی سخت است و همه انتظار دارنده حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد؛ آیا این مشکلات حل شدنی است؟ آری! برخی کشورها وضعی به مراتب پیچیده‌تر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند؛ باید با تکیه بر توان داخلی از تجارب بین‌المللی نیز بهره بگیریم.
لاریجانی ادامه داد: به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می گیرد. لاریجانی بیان کرد: هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است. عدالت به این معنا که هر کس به حق خود برسد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها با روش علمی می‌توان مشکلات را حل کرد. نه با شعار و نظرات غیر تخصصی. پیامبر (ص)ما فرمودند: ای پسر مسعود هرگاه به کاری پرداختی آن را با دانش و خرد انجام ده. وی افزود: در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال مبارزه با علل فساد مهم تر از برخورد با معلول هااست. اگر دولت جایگزین ملت نشود شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه فساد از بین می‌رود. با دولت فربه و مداخله‌گر در همه امور مردم، حتما ره به جایی نمی بریم.
* عباس آخوندی: برای رفع تبعیض در دسترسی به اعتبارات و اطلاعات به میدان می آیم
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌های ظالمانه سیاست کشور را به‌پیش ببرم و اقتصاد را آن‌چنان به تعهدات سیاسی منظم کنم که بازگشت‌ناپذیر بودن تحریم‌ها به سازوکاری درونی بدل شود.

عباس آخوندی افزود: اینک هیچ راهی فراروی ملت ایران جز توسعه وجود ندارد. اینک، تنها دولتی می‌تواند منافع ملی ملت ایران را تامین کند که بر مبنای یک گفتمان ملی چون ایده‌ ایران، توسعه را هدف قرار دهد و نه هیچ چیز دیگر.
آخوندی گفت: به میدان می‌آیم تا با رفع تبعیض در دسترسی به اعتبارات و اطلاعات، بازتعریف نظام یارانه‌ها و سهولت کسب‌وکار ظرفیت اشتغال را افزایش دهم و با اجرای برنامه‌های توسعه ملی با تکیه بر توسعه‌ مناطق از شدت فقر ملت ایران بکاهم.
آخوندی اظهار کرد: ما صلح پایدار منطقه‌ای را برقرار می‌سازیم. می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌های ظالمانه سیاست کشور را با قوت هر چه بیشتر به‌پیش ببرم و اقتصاد را آن‌چنان به تعهدات سیاسی منظم کنم که عدم بازگشت تحریم‌ها تبدیل به سازوکاری درونی شود.
* محمد باقر قالیباف: آمده ام تا سوء مدیریت وضعیت دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود
ریس قوه مقننه گفت: با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کنم و با کمک شما دوره دیگری از رکود و سوء مدیریت همانند وضعیت دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود.
محمد باقر قالیباف اظهار کرد: درباره دو نگرانی با مردم سخن میگویم. نگرانی اول مربوط به کشورمان، ایران است و نگرانی دوم مربوط به صحنه امروز انتخابات.
وی افزود: نگرانی اول مربوط به همه ماست ما امروز نگران پیشرفت و آینده کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم. همه ما با دقت به شرایط پیچیده کشور نگاه میکنیم و از خود می پرسیم کدام رویکردها باید تداوم پیدا کند؟ کدام باید تکمیل و کدام باید تغییر کند؟ و از همه مهمتر اینکه چه کسی میتواند در این شرایط پیچیده مسئولیت به سرانجام رساندن کارها را بپذیرد؟
اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت کاهش قدرت خرید محرومیت فقر و تبعیض و نابرابری هزینه های کمرشکن مسکن، گرانی‌ها و بازار نابسامان خودرو یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم ها قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت نمی‌گذاشتم.
قالیباف گفت: کشور ما امروز به همان تفکر انقلابی نیاز دارد که ۸۰ میلیون ایرانی را سیاه و سفید نمی‌بیند و از هر ظرفیتی، ایرانی پیشرفته می سازد که در آن همه مردم ایران فرصت رشد برابر داشته باشند
* اسحاق جهانگیری: من آمده ام تا به اعتبار تجربه هایم قدم در راهِ حل مسائل مردم بگذارم
اسحاق جهانگیری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: حال ایران خوب نیست. همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند. وی اقزود: تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه می‌چرخد.
جهانگیری ادامه داد: پایداری مسایلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی ، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی، احساس بی عدالتی ، تبعیض و فساد، کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت، رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی.
جهانگیری بیان کرد: من با آگاهی به همه این مسائل پیچیده و سخت و با امید به برداشتن قدم هایی در جهت اصلاح رویکردها و رویه های غلط، و خلق ظرفیت های تازه وارد عرصه انتخابات شدم. من آمده ام تا به اعتبار تجربه هایی که در سطوح مختلف اجرایی از اداره شهرستان و استان و بخش های میانی و کلان کشور داشته ام، قدم در راهِ حل مسائل مردم بگذارم.
جهانگیری گفت: من آمده‌ام تا نظام مدیریتی کشور را به جای تکیه بر تبلیغات، و صنعت دستاوردسازی به ضرورتِ مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم، از قبیل کوچک شدنِ سفره و رنجِ بیماری، و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله گری در زندگی آنها، به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم.
* سعید جلیلی: پیشرفت به دست نمی‌آید مگر با عدالت
سعید جلیلی گفت: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است. وی افزود: در ده سال گذشته در «دولت سایه» به این اندیشیده‌ایم و با شبکه‌ای گسترده از نخبگان و استادان حوزه‌های مختلف درباره آن بررسی‌های کارشناسی انجام داده‌ایم. در تمام این ۱۰ سال، فارغ از اینکه دولت مستقر، خود را رقیب ما می‌دانسته یا رفیق ما، نتایج بررسی و حل مسائل را برای تایید، تصحیح یا تکمیل به دولتمردان ارایه کردیم.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهوری آینده باید به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند. پیشرفت‌های مردم ما و روندهای جهانی به ما نشان می‌دهد، ما امروز در یک فرصت تاریخی هستیم. هر ملتی که از فرصت‌های تاریخی غفلت کرد، از مسیر پیشرفت عقب ماند.
جلیلی گفت: پیشرفت به دست نمی‌آید مگر با عدالت. عدالتی که در جهت جهش کشور، برای مشارکت‌دادن ظرفیت تک‌تک مردم ایران حق قائل باشد و آن را به میدان بیاورد. این حق همه مردم ایران است که برای جهش این کشور دوست داشتنی نقشی ایفا کنند و این وظیفۀ دولت است که برای آن برنامه داشته باشد. وی افزود: تبعیض نمی‌گذارد همه حرکت کنند.‌ بدون مناسبات عادلانه، سرمایه‌ها به ضرر همه تلف می‌شود و به سود عده‌ای معدود به کار گرفته می‌شود. در مناسبات عادلانه است که همۀ ظرفیت‌ها به کار گرفته، حصارها و انحصارها شکسته، خطکشی‌های نادرست برداشته و پیشرفت محقق می‌شود.
جلیلی اظهار داشت: در عصر فناوری کوانتوم و هوش مصنوعی هم اگر درگیر لفاظی‌ها و سیاست‌بازی‌های بی‌مورد شویم و از توسعه بومی فناوری‌ها غافل شویم، نتیجه‌اش دست چندم بودن خواهد شد. برای پیشرو بودن باید نقشه راه داشت.
* مصطفی کواکبیان: که اولین برنامه من تحقق جمهوریت سوم
مصطفی کواکبیان گفت:: نام دولتی که بنده می خواهم بنا بگذارم دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم است. وی افزود: بنده 5 برنامه راهبردی دارم که اولین برنامه آن تحقق جمهوریت سوم است.
وی گفت: بنده معتقدم که بسیاری از بن بست هایی که کشور با آن مواجه است به دلیل گیرهایی است که در قانون اساسی وجود دارد و درچارچوب قانون اساسی باشد. وی افزود: دومین برنامه بنده لغو کامل تحریم هاست و برقراری ارتباط با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل حکمت و مصلحت.
کواکبیان گفت: سومین برنامه راهبردی بنده ثبات ارزش پول ملی با استقلال بانک مرکزی و چهارمین برنامه بنده فساد زدایی از ارکان حکومت با شفاف سازی کامل ارکان است و پنجمین برنامه بنده حاکمیت قانون با دفاع از حقوق شهروندان است.
* حسن سبحانی: غفلت از اجرای سیستمی قانون اساسی به امنیت ملی آسیب زده است
حسن سبحانی با بیان اینکه به حزب خاصی وابسته نیستم و با تکیه بر مردم به اینجا آمدم، گفت: غفلت از اجرای سیستمی قانون اساسی به امنیت ملی که از طریق تامین رضایت مردم در وجوه گوناگون زندگی که ترجمان دقیق امنیت اقتصادی است آسیب‌های جدی وارد کرده است‌.
حسن سبحانی با بیان اینکه به انبوه مشکلات خطیر کشور واقفم و از آثار سوء کاهش سرمایه اجتماعی و پیامدهای آن در شرایط فعلی و دهه پیش رو آگاهم، اظهار داشت: التزام به إعمال ریاست قوه مجریه را صرفا از مسیر حداقل اجرای همه اصول قانون اساسی تنها راه مسالمت آمیز می دانم.
سبحانی گقت: طی یک برنامه منضبط و نفس گیر میان مدت نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعامل های موجود را مقدمتا کاهش و سپس کنترل می کنم، چنین دستاوردی نمی تواند موضوع تبلیغات باشد اما می تواند زمینه ساز انعطاف در سیاست و سیاست گذاری، رونق و توسعه اقتصادی و امید و شادابی اجتماعی باشد.
سبحانی اظهار داشت: عدم تعادل‌های گستره و عمیق در بخش‌های مختلف امور کشور و عدم سازماندهی میان‌مدت آنها، شرایط نامساعد و به میانسالی رسیده اقتصاد، تغییر و تحولات نسلی جمعیت و تجربه رویکردهای متفاوت فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در مقایسه با نسل‌های پیشین، محصول اجتناب‌ناپذیر رویکردی در مدیریت امور کشور است که به واسطه آن ایفای مسئولیت اجرای قانون اساسی توسط روسای جمهور، تحت تاثیر مسئولیت ریاست قوه مجریه آنان مقرر بوده است.
سبحانی گفت: غفلت از اجرای سیستمی قانون اساسی به امنیت ملی که از طریق تامین رضایت مردم در وجوه گوناگون زندگی که ترجمان دقیق امنیت اقتصادی است آسیب‌های جدی وارد کرده است‌.
* علیرضا زاکانی: بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری
علیرضا زاکانی گفت: قرار نیست از درد مردم بی خبر باشیم. قرار نیست از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم و سختی‌ها فقط برای قشر خاصی از مردم باشد. بلکه زاکانی گفت: قرار است با برنامه و کارنامه برای پیشرفت ایران عزیز با محوریت عدالت با رفع فساد و تبعیض تا آخر پای مردم بمانم.
وی گفت: قرار است نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاریخ را برنامه تحول جا زنند. زاکانی افزود: در عرصه بین الملل نیز نسبت شهید جمهور ما با دوستان انقلاب اسلامی حمایت و با دشمنان آن مخالفت صریح و شجاعانه بود. وی افزود: اندوخته سه سال دولت رییسی همان راه جمهور است. ترسیم جهت گیری درست در مسیر انقلاب و ایجاد شرایط ثبات برای ایران عزیز است؛ وضعی که با زمان شروع دولت سیزدهم قطعاً قابل مقایسه نیست.
زاکانی گفت: قرار نیست در برابر دشمنان انقلاب و ملت رشید ایران، منفعل و تابع باشیم؛ قرار است به تبعیت از رهبر انقلاب و به پشتیبانی ملت با حرکتی جهادی و شناخت مطلوب از شرایط امروز کشور با برنامه جامع و دقیق، جهش بزرگی را در تکمیل سریع‌تر این مسیر، رقم بزنیم. زاکانی افزود: قرار است با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمینه رفع چالش‌ها فراهم شود.

* احمدی بیغش: امیدوارم به آنچه در قانون اساسی آمده عمل کنم
محمود احمدی بی‌غش نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: امیدوارم بتوانم به آنچه که در قانون اساسی آمده عمل کنم.‌
نماینده سابق شازند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:‌امیدوارم اگر خواست خدا بر این قرار گرفت که خدمت‌گذار مردم عزیز ایران باشم، بتوانم به آنچه که در قانون اساسی آمده عمل کنم.
وی با اشاره به اصول مرتبط به وظایف قوه مجریه و رئیس جمهور در قانون اساسی گفت: اگر به 30 اصل قانون اساسی که اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس‌جمهور و وزرا دارد، به طور واقعی عمل شود قطعا پاسخ همه خواسته‌ها داده خواهد شد.
* محمدخوش‌چهره: آمده‌ام تا مسائل ملی را حل کنم
خوش‌چهره گفت: فاقد شعار به مفهوم تبلیغاتی هستم و از دلایل ثبت‌نامم این بود که مسائل ملی در حوزه‌های مختلف حل شود. وی افزود: یکی از دلایل حضورم هم در مجلس و هم امروز که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردم این بود که مسائل ملی در حوزه‌های مختلف حل شود.
خوش چهره گفت: هرچه پیش می‌رویم مسائل پیچیده‌تر و تبدیل به معضل شده و حتی در برخی مراحل این معضلات پیچیده‌تر و تبدیل به بحران می‌شوند که حل این مشکلات نیازمند ظرفیت مدیریتی یا عقلایی فراتر از آنچه شاهد هستیم، است. وی افزود: بخشی از این مشکلات خارج از سیستم و برون‌زاست؛ از جمله جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و بخشی هم از تناقض در تصمیم‌گیری‌ها پیش می‌آید که به دلیل عدم تناسب افراد با جایگاه آنان است.
وی گفت: بعد از انقلاب و به‌ویژه بعد از جنگ، تابلوهای سیاسی متفاوت شده اما عملکردها به‌خصوص در حوزه اقتصاد به‌شدت به‌هم شبیه است. تابلوهایی به اسم «سازندگی»، «اصلاحات»، «مهرورزی» و «تدبیر و امید» و «دولت مردمی» آمده‌اند اما وقتی در حوزه‌ اقتصادی به شباهت‌ها نگاه می‌کنیم، هر دولتی که آمده وابستگی به خام‌فروشی نفت و میعانات نفتی را افزایش داده و رکورد قبلی را شکسته است.
خوش‌چهره اظهار کرد: هر دولتی که آمده، به دلیل این وابستگی‌ها، بهبود عمومی سطح زندگی که معیشت مردم در آن قرار دارد وابسته به درآمد ملی شده است. زمانی اکثریت مردم از درآمد ملی، منتفع هستند که در تولید ملی نقش داشته باشند.
* مسعود پزشکیان: باید روندی را طی کنیم که بر اساس عدالت باشد
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای اینکه بتوانم به شکل‌گیری مشارکت پرشور در انتخابات کمک کنم، وارد عرصه انتخابات شدم.
پزشکیان اظهار کرد: کاری که باید ما و مجریان کشور انجام دهیم، ارائه حرف‌های جدید یا راه‌حل‌های جدید نیست بلکه مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه است، را کنار می‌گذاریم و بعد از خودمان حرف‌های تازه درمی‌آوریم. باید بپذیریم کسانی که در این مملکت زندگی‌ می‌کنند بر اساس توان، مهارت، تجربه و علمی که دارند باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس حزب و گروه و جناح.
پزشکیان با بیان اینکه قرار بوده ایران کشوری توسعه یافته شده و جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی انقلابی باشد، اظهار کرد: عناوینی که از سیاست‌های کلی نظام باید پیگیری می‌شد؛ برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده و به دور از فقر و تبعیض و ایجاد محیط زیست مطلوب. می‌توانستیم در منطقه جایگاه برتر را داشته باشیم؛ باید کاری می کردیم تا مردم از سلامت کامل برخوردار بودند، باید روندی را طی می‌کردیم که آموزش بر اساس عدالت بود؛ اما نکردیم.
* محمد رویانیان: ما نیاز به قدرت ملی در گرو انسجام ملت ایران داریم
محمد رویانیان پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نیاز به قدرت ملی در گرو انسجام ملت ایران داریم.
محمد رویانیان اظهار کرد: در نظم جدید جهانی و افول نظام سیاسی اقتصادی باید ایرانی قوی و نوین در جهان جدید ایجاد کنیم. معتقدم در نظام مدیریتی کشور برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید با کارکرد درست تغییر ایجاد کنیم. همه گره‌های مدیریتی باید در کمتر از یکسال اول تغییر کند.
رویانیان ادامه داد: حکومت دولت بر اقتصاد به مردمی سازی اقتصاد آسیب میزند. بنده معتقد به دولت پاسخگو هستم و هر سه ماه به صورت زنده در تلویزیون پاسخگوی مردم خواهم بود. ما نیاز به قدرت ملی در گرو انسجام ملت ایران داریم. باید به آزادی‌های مشروع مردم احترام بگذاریم.
* مهرداد بذرپاش: اختیارات دهیاران بخشداران و فرمانداران افزایش خواهد یافت
مهرداد بذرپاش گفت: فراگیرسازی حرکت پر تلاش رئیس جمهور شهیدمان، نیاز به یک نهضت بزرگ مردمی و ملی دارد. وی اظهار کرد: در دولت پیشرفت ایران، دهیاران بخشداران و فرمانداران و مدیران اجرایی سطوح عملیاتی کشور عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود و اختیارشان افزایش خواهد یافت و قدرت تصمیم گیری بیشتری پیدا خواهند کرد. همچنان که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین را به مردم واگذار کرده‌ایم، ان‌شاءالله در دولت پیشرفت ایران صندوق ملی مسکن را به صندوق ثروت ملی تبدیل می‌کنیم و ۵ میلیون قطعه زمین با هدف مردمی سازی ساخت مسکن واگذار می نماییم. در کشور پهناوری که تنها با الحاق دو درصد از زمین‌های قابل استفاده آن ۲۴۰ هزار هکتار زمین جدید تامین می‌شود، دلیلی برای احتکار زمین وجود ندارد.
بذرپاش گفت: مسائل و مشکلات ایران را می شناسیم؛ در دولت های نهم و دهم در مجلس نهم، در دیوان محاسبات کشور و دولت مردمی سیزدهم به شناختی عمیق و دقیق از شبکه مسایل کشور رسیده‌ایم. کشورداری و حکمرانی درست با بگومگوهای خسته کننده و ملال آور راه به جایی نمی‌برد. مردم از ما کار می خواهند و کار و کار و خدمت بی منت.
بذرپاش با بیان اینکه «امکانات کشور نباید قربانی رقابتهای سیاسی شود»، ادامه داد: فرصتی برای ماندن در حواشی نیست. کارها زیاد است و وقت ما کم و مردم منتظر؛ پروژه‌های بزرگی که از همه دولت های گذشته ناتمام مانده مورد برخورد سیاسی نکرده و نمی کنیم و همه تعهدات گذشته را تعهدات خود می‌دانم و برای تحقق آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
* * داوطلبان اصفهانی چه گفتند؟
* محمد حسن قدیری ابیانه: ارز چند نرخی هم منشأ فساد است
محمدحسن قدیری ابیانه با بیان اینکه معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده، گفت: بسیاری سعی می‌کنند این قطار را هول بدهند و به مقصد برسانند. وی افزود: تا زمانی که نرخ‌های یارانه‌ای، ارز یارانه‌ای و سوخت یارانه‌ای داریم که قیمت یارانه‌ای با آزاد تفاوت دارد محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است و باید قیمت‌ها را واقعی کنیم.
قدیری ابیانه گفت: در کشورهای دنیا هر چقدر فرد ثروتمندتر باشد و بیشتر مصرف کند بیشتر مالیات می‌دهد، اما در ایران هر چقدر فرد ثروتمندتر و پرمصرف تر باشد یارانه‌ای بیشتری می‌گیرد.
قدیری با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید انتصابش جناحی و حزبی نباشد، افزود: ما باید شفافیت را در کشور دائر کنیم . یکی از مراتب شفافیت، در مورد حقوق و دستمزدهاست است و مردم حق دارند در جریان قرار گیرند .
وی اعلام کرد: مقابله با فساد اولویت اول بنده است و معتقدم ارز چند نرخی هم منشا فساد است.

* عباس مقتدایی: برای به‌کارگیری سلایق مختلف در انتخابات ثبت‌نام کردم
مقتدایی گفت: در این مقطع احساس کردم برای استفاده از ظرفیت سلایق مختلف و تفکراتی که می‌توانیم آن‌ها را در قالب نهادهای موجود در کشور بیاوریم لازم است ثبت نام کنم.
عباس مقتدایی اظهار داشت: با توجه به اینکه فردی از جامعه دانشگاهی هستم و در سه دوره مورد توجه اصفهان به عنوان نماینده قرار گرفتم و رای آوردم در این مقطع احساس کردم برای اینکه سلایق مختلف و تفکراتی که می‌توانیم آن‌ها را در قالب نهادی موجود در کشور بیاوریم و عملیاتی کنیم لازم است ثبت نام کنم.
وی افزود: معتقدم اقشار مختلف جامعه اعم از زنان، مردان کودکان، نوجوانان و جوانان، کارمندان و روستاییان و سایرین چه در داخل کشور و خارج باید مورد توجه قرار گیرند.
* حسن کامران: مردم‌داری مهم است ، می‌خواهم تحول ایجاد کنم

حسن کامران گفت: در دولت من توجه ویژه ای به نخبگان خواهد شد. وی با بیان اینکه امام(ره) فرمود یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی‌دهم، گفت: امام توجه زیادی به مردم داشتند چون مردم اصل هستند و قدرت آفرینند. وی افزود: بنده در دولت به پاکدستی اعتقاد دارم و در ۶ دوره نمایندگی مجلس از اصفهان نماینده منفرد بودم.
کامران با بیان این مطلب که ثروتم را به قوه قضائیه داده‌ام و ریالی به ثروتم اضافه نکردم که سند آن هم موجود است، اظهار کرد: من همیشه سراغ دانه درشت ها و کارچاق کن ها رفته‌ام؛ متأسفانه هنوز هم کسی نتوانسته با کارچاق کن ها که بروز و ظهور دارند، مقابله کند،از این رو داشتن ویژگی پاکدستی در چینش افراد بسیار مهم است. کامران با بیان اینکه همیشه در ۶ دوره مجلس با فساد، ستیز داشتم و یک امضایم را پس نگرفتم، گفت: بر روی هر دو قوه هم تفحص گذاشته بودم. هم مجلس و هم قوه قضائیه، چون معتقد بودم که یک سوزن به خودمان بزنم و یک جوالدوز به دیگران؛ برام هزینه داشت اما شیرین بود.
وی تاکید کرد: مردم‌داری مهم است. من سه شیفته کار می کردم و یارِ محرومان و ایثارگران بودم؛ دولت باید سختکوش و پُر کار باشد. کامران گفت: در دولت من توجه ویژه ای به نخبگان خواهد شد.

* محسن کوهکن: نباید شعار حمایت از فقرا بدهیم، اما سر سفره های رنگین بنشینیم
کوهکن گفت: فرهنگ، تحول، مصلحت و رضایت مردم باید محور کارها باشد. وی افزود: علت اینکه در ساعات پایانی ثبت‌نام کردم این بود که اگر داوطلب برنامه‌محور در این کارزار حاضر می‌شد، من ثبت‌نام نکنم اما چنین نبود.
وی با اشاره به سوابقش در مجلس و بخش‌های صنعت و کشاورزی کشور اظهار کرد: ۴ کلمه را برای تدوین برنامه در نظر گرفته‌ام؛ فرهنگ، تحول، مصلحت و رضایت مردم باید محور کارها باشد.
کوهکن گفت: دولت باید ساده زیست باشد یعنی ببینیم مرام فقرا چیست، نه اینکه شعار حمایت از فقرا بدهیم، اما سر سفره های رنگین بنشینیم.

* حسین میرزایی: کفش آهنی به‌پا می‌کنم
حسین میرزایی اظهار کرد: ثبت‌نام کردم تا در روز حساب پاسخ دهم؛ ان‌شاءالله شورای محترم نگهبان بنده را جزو داوطلبان نهایی قرار ندهند و اگر شورای محترم نگهبان بنده را جزو داوطلبان نهایی قرار داد، ان‌شاءالله مردم عزیز شهر و کشورمان به من رای ندهند و اگر مردم به من اعتماد کردند، آنگاه در مسیر خدمت کفشی آهنین خواهم پوشید.
وی گفت: تا کنون ۶ برنامه توسعه و دهها بودجه به ارزش میلیونها میلیارد تومان نوشته و اجرا شده است، اما وضعیت معیشت، گرانی، اشتغال، ارزش پول ملی، نظام بانکی و سیاست‌های پولی و مالی وغیره همین است که مشاهده می‌کنیم.
میرزایی گفت: ریل اقتصادی کشور در دولت سازندگی اشتباه گذاشته شده‌ است که هیچ لکوموتیورانی نتوانسته آن را کنترل کند؛ اقتصاد لیبرال سرمایه داری وصله ناجوری به پیکره نظام مقدس است و باید از الگوی توسعه پایدار و اقتصاد لیبرال سرمایه داری دست برداشت و به الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی و اقتصاد مقاومتی که برشی از اقتصاد اسلامی است، روی آورد.
وی اظهار کرد: رئیس جمهور بعدی نیز اگر راه گذشتگان را پیش برود به سرنوشت همان‌ها دچار خواهد شد و وضعی اقتصاد کشور درست نخواهد شد و اگر میز نادرست چیده شده اقتصاد کشور را به هم زد و آن را درست چید، آنگاه این کشور ظرفیت صدها میلیون جمعیت که به رفاه و خوشی و خرمی در آن زندگی کنند را خواهد داشت.
* 80 نفری که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند:
محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی، مصطفی کواکبیان، قدرتعلی حشمتیان و سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی، سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیزضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی، محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، ایرج شاهوردی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی، محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری و سید غنی نظری، الیاس نادران، حسن سبحانی، حسن کامران ، حجت‌الاسلام احمد اکبری، قاسم جاسمی ، حمیده زرآبادی، محمد ناظمی اردکانی، علیرضا ورناصری، حمید کریمی، علی آذری، محمدرضا اسکندری، وحید جلال زاده، اردشیر مطهری، اسحاق جهانگیری، محمد وحدتی، حسن نوروزی، محمد رویانیان، حسین گروسی، محمدعلی وکیلی ، مهدی شیخ، محسن کوهکن،محمدحسن نامی، محمدمهدی زاهدی، علیرضا افشار، اصغر سلیمی، مصطفی پورمحمدی، شمس‌الدین حسینی، هاجر چنارانی، ضرغام صادقی، محمدباقر قالیباف، عبدالرحیم بهاروند، اکبر نیکزاد، سید احمد موسوی، علی وقفچی، ابراهیم عزیزی، عباس آخوندی، داود منظور، سید علی حسینی، مهرداد بذرپاش، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سید صولت مرتضوی، علی نیکزاد، رفعت بیات.

کد خبر: 145138

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0