23 شهریور 1400 - 4:00 ب.ظ

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان:

دستگاه های دولتی در اصفهان ملزم به همکاری با پلیس می شوند

سید مجتبی ایزدی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان در نشست با نمایندگان دستگاه های دولتی که با هدف هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های هفته ناجا در استان برگزار شده بود، از تهیه و تدوین برنامه ای برای الزام دستگاه های دولتی به همکاری با پلیس و مشارکت آنها در جهت ایجاد امنیت پایدار در استان خبر داد.

 

به گزارش عصراصفهان، ایزدی، افزود: نیروی انتظامی هرچند که با ادغام 3 نیروی شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی در سال 1370 تشکیل شده اما با توجه به اینکه شهربانی در سال 1258 در کشور ما فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده حاکی از این است که تشکیلات پلیسی در کشور ما سابقه طولانی دارد.

وی گفت: نیروی انتظامی براساس آنچه در قانون ذکر شده مسئول حفظ و تامین نظم و امنیت کشور، برخورد با جرایم، اجرای قانون به عنوان ضابط قضائی و حفاظت از دستاوردها و ارزش های انقلاب است اما در ذیل این قانون ماموریت های ریز و درشت بسیار زیادی به این نیرو محول شده و شاید به جرأت می توان گفت که بیشترین و سنگین ترین حجم کار در کشور ما بر دوش ناجا است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان گفت: قطعاً ایجاد امنیت پایدار در کشور و استان بزرگ اصفهان نیازمند تعامل و مشارکت همه سازمان ها، دستگاه ها و نهادهای دولتی، خصوصی و عموم مردم است.

ایزدی با بیان اینکه در چرخه وقوع جرم، انگیزه مجرم و بستر لازم برای ارتکاب جرم از نکات بسیار مهم هستند، افزود: البته ما نمی توانیم در جلوگیری از ایجاد انگیزه مجرم نقش زیادی داشته باشیم  اما می توانیم با رعایت برخی مسایل ایمنی و حفظ هوشیاری های لازم زمینه و بستر لازم برای ارتکاب جرم را از بین ببریم و از این طریق به پایداری امنیت و احساس امنیت در جامعه کمک کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از نکاتی که باید هم مردم و هم دستگاه های دولتی به آن توجه داشته باشند این است که در موقع ساخت منزل،مغازه، ویلا، باغ و یا ساختمان های دولتی مانند بانک ها و ادارات نکات ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات ضد سرقت را در آنها نصب کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان اظهار داشت: چه خوب است شهرداری ها هم در موقع صدور پایانه کار و پروانه ساخت همانطور که از کارشناسان سازمان آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی و اداره آب و برق و گاز و … استعلام می گیرند از کارشناسان نیروی انتظامی هم در خصوص ایمنی و رعایت مسایل پیشگیری از وقوع جرم و سرقت هم استعلام بگیرند و اگر در صورت عدم تائید این کارشناسان از صدور پایان کار ساختمان ها خودداری شود دیگر شاهد نخواهیم بود که سارقان به راحتی از منازل یا اماکن خصوصی و دولتی سرقت می کنند.

ایزدی با تبریک پیشاپیش هفته ناجا به سبزپوشان نیروی انتظامی گفت: بهترین هدیه ای که می توانیم به عزیزان ناجایی ارائه کرده و قدری از زحمات آنان را جبران کنیم مشارکت در امنیت خود، خانواده و جامعه است چرا که تنها در سایه همکاری و مشارکت عمومی است که امنیت و آسایش عمومی فراهم شده و کمی از بار ماموریت های این نیروی سخت کوش جامعه کم می شود.

وی از تهیه و تدوین برنامه ای برای الزام دستگاه های دولتی به همکاری با نیروی انتظامی در تمام شهرها، روستا ها و بخش های استان اصفهان خبر داد و به چاپ کتابچه نسیم آگاهی از سوی پلیس آگاهی ناجا اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی می توانند این کتابچه را از معاونت اجتماعی پلیس استان تهیه و تکثیر کرده و در اختیار کارکنان خود قرار دهند و قطعاً با این کار حداقل می توان با افزایش سطح آگاهی کارکنان دستگاه های دولتی بسیاری از چالش ها و وقوع جرایم را کاهش داد.

 

204

کد خبر: 38452

منبع: عصراصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0