21 فروردین 1400 - 12:49 ق.ظ

در یکصدمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان عنوان شد:

نهادهای حاکمیتی، مخاطب مستقیم مانع زدایی و حمایت از تولید هستند

در نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در اتاق بازرگانی برگزار شد، با توجه به اینکه مخاطب مستقیم مانع زدایی و حمایت از تولید، دستگاه های حاکمیتی هستند، ضرورت همت هرچه بیشتر مسئولان دولتی برای کمک به رفع مشکلات مردم بویژه فعالان اقتصادی عنوان شد.

در نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در اتاق بازرگانی برگزار شد، با توجه به اینکه مخاطب مستقیم مانع زدایی و حمایت از تولید، دستگاه های حاکمیتی هستند، ضرورت همت هرچه بیشتر مسئولان دولتی برای کمک به رفع مشکلات مردم بویژه فعالان اقتصادی عنوان شد.

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از موانع موجود در تولید، در گرو تصمیمات اداری و مناسبات بین ادارت است، افزود: بنابر فرموده مقام معظم رهبری راه حل اقتصاد امروز شجاعت و همّت است.

وی ضرورت همّت هر چه بیشتر مسئولان دولتی برای کمک به رفع مشکلات مردم بویژه فعالان اقتصادی را مطرح کرد و گفت: امسال لازم است با تلاش مضاعف در مسیر رفع موانع قدم برداریم.

عمرانی، کاهش تولید و اشتغال را منجربه تبعات اجتماعی بسیار زیادی دانست و گفت: هدف هر یک از ما باید عدالت گستری در جامعه باشد و این امر تنها از طریق درست کار کردن محقق خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشوربا تاکید بر اینکه باید دل همه برای تولید بتپد، یادآور شد: با وجود اقدامات بسیار خوب چندسال گذشته در زمینه تولید باید صنعتگران تکریم شوند.

عمرانی اظهار کرد: مسئولان دولتی خدمتگزار مردم بوده و باید ریشه مشکلات را با رفتار و تصمیمات درست خشک کرد. وی افزود: خصوصی سازی یعنی بهبود فضای کسب و کار و دستگاه های اجرایی موظف هستند این فضا را برای فعالان اقتصادی فراهم کنند. وی با تاکید بر اینکه دستگاه های حاکمیتی نوع تفکر خود را تغییر دهند، گفت: بهبود فضای کسب و کار در سایه تعامل امکانپذیر بوده و مدیران دولتی نباید به گونه ای عمل کنند که فضای کسب و کار سخت شود.

میز ویژه برای حل مشکلات استان اصفهان در پایتخت ایجاد شود

همچنین استانداراصفهان با اشاره به هماهنگی و همدلی بین مسئولان دولتی و قضایی در استان، افزود: علیرغم این موضوع، استان اصفهان با بیش از 10 هزار واحد تولیدی با مشکلات خاص خود مواجه است.

عباس رضایی از مشکلات فراوانی ازجمله بحران آب در استان اصفهان که گریبانگیر واحدهای تولیدی و صنعتی است، صحبت کرد و افزود: بدلیل اینکه بصورت مستقیم حداقل 500هزار نفر از طریق زاینده رود در حال ارتزاق هستند، خشکسالی اثرات بدی در زندگی این افراد وهمچنین مسایل مربوط به تولید داشته است. بطوریکه در سال هایی که با بارش بیشتری مواجه بودیم، شاهد کاهش پرونده های قضایی بوده و این امر مبیّن لزوم نگاه ویژه به استان اصفهان هم به دلیل شرایط تولیدی و جایگاه صنعتی و هم به واسطه مسایل جغرافیایی آن است.

استاندار اصفهان، حل و فصل مشکلات برخی از واحدهای تولیدی اصفهان را نیازمند تشکیل جلسات ویژه با حضور مقامات کشوری بویژه مسئولان دستگاه قضا دانست. وی همچنین خواستار ایجاد میزویژه ای در تهران برای رفع مشکلات استان اصفهان شد و گفت: برخی از مشکلات در سطح استان قابل پیگیری نبوده از جمله قوانین و ضوابطی که در شرایط خاص امروز نیازمند بازنگری است. زیرا جنگ اقتصادی موجود، قانون مختص به خود را می طلبد.

ضرورت توجه به فرهنگ خدمت به تولید، کارجمعی و مانع زدایی در ادارات

در ابتدای این جلسه نیز رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: علیرغم تحریم های اعمال شده بر کشورمان در سال گذشته به واسطه درست بودن سیاست های بالادستی و اصلاح سیاست های وارداتی به جهت محدودیت های ارزی، عملا تولید موردتوجه قرار گرفت و شاهد تجربه آمار بهینه ای در بخش تولید بوده ایم.

مسعود گلشیرازی همچنین مخاطب مستقیم مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را دستگاه های حاکمیتی دانست و افزود: در دو سال گذشته با همّت وافردستگاه های اجرایی بسته های حمایت از فعالان اقتصادی اراده گردید.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، نتیجه اجرایی شدن این بسته ها را در شاخص بهبود محیط کسب و کار استان اصفهان مشهود دانست و ابراز امیدواری نمود که در سال جاری این بسته ها بطور جدی تر عملیاتی و اجرایی شود.

وی با تاکید بر توجه به  فرهنگ خدمت به تولید، کارجمعی و مانع زدایی در ادارات گفت: مدتی است بعضا تصمیماتی که باید در محل اجرا اتخاذ شود بنا به دلایل مختلف به کارگروه ها و کمیته هایی موکول می شود که عملا روند رسیدگی به حل موضوعات را با تأخیر مواجه نموده و لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

گلشیرازی با ابراز قدردانی از دستگاه قضا بدلیل توجه ویژه به موضوع ترک فعل در دستگاه های اجرایی اعلام کرد: ترک فعل برای واحدهای تولیدی تبعات زیادی داشته است. وی همچنین خواستار واکاوی نحوه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و مکانیزم رفتاری موجود در آنها شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود با اشاره به برکات سفر مقامات کشوری به اصفهان، تشکیل جلسات این چنینی را منجربه مصوباتی در ستاد دولت و ساز و کار اصلاحی برخی قوانین و رویه ها دانست که در کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیار موثر است.

کد خبر: 881

منبع: اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0