22 دی 1400 - 12:03 ق.ظ

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان:

 تعرفه های ارائه خدمات فنی و مهندسی در شان مهندسان کشاورزی نیست

تعرفه‌های ارائه خدمات فنی و مهندسی به هیچ عنوان در شان مهندسان کشاورزی نیست و تناسبی بین مسوولیت و تعرفه خدمات کارشناسان وجود ندارد.

به گزارش عصر اصفهان، فاطمه طایی _سمیرم/رئیس سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی (صنایع، مکانیزاسیون، آبياری، زراعت و باغبانی)در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان خبر داد وی یکی از دغدغه های مهندسان کشاورزی را با توجه به مسولیت خطیری که بر عهده دارند تعرفه این صنف دانست و گفت :تعرفه های ارائه خدمات  فنی ومهندسی به هیچ عنوان در شان مهندسان نیست.

 

مهدی تقی پور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت:نمایشگاه کشاورزی فرصت مناسبی برای عرضه و نمایش توانمندی صاحبان دانش و فناوری است تا متقاضیان سرمایه‌گذاری و بهره‌برداران بخش کشاورزی با از آخرین دستاوردهای علمی و فنی در این بخش آگاهی پیدا کنند.

 

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان تاکید کرد:دانش و فناوری امروز به عنوان یکی از نهاده‌های اصلی در فرایند تولید محصولات کشاورزی شناخته می‌شود به نحوی که دانش منجی بخش کشاورزی است.

وی گفت:  با افزایش ضریب نفوذ دانش دربخش کشاورزی و ایجاد زمینه حضور کارشناسان در عرصه کار و تولید می‌توان ضمن کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را به ارمغان آورد.

 

تقی پور با تاکید بر این‌که دانش آشکارترین وسیله عزت و اقتدار هر کشور است، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای رسالت دانش‌گستری، اشاعه فناوری‌های جدید و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی نسبت به صدور مجوز و سازمان‌دهی ۳۱۱مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی متشکل از کارشناسان دارای پروانه اشتغال معتبر در تمامی نقاط استان و در نزدیک‌ترین نقطه ارتباطی با بهره‌برداران و تولیدکنندگان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اقدام کرده است.

 

تقی‌پور افزود: از قوه مقننه درخواست داریم از تصویب قوانین جدید در بخش کشاورزی خودداری‌ شود و مجلس شورای اسلامی رسالت خود برای نظارت بر حسن اجرای قوانین را به صورت جدی انجام دهد.

وی اظهار داشت: از قوه مجریه نیز انتظار داریم ضمن تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده در قوانین به ویژه قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که بیش از یک دهه از تصویب و ابلاغ آن سپری شده است، نسبت به اجرای کامل و دقیق قوانین اقدام کرده و از قوه قضاییه نیز تقاضا داریم در خصوص نظارت بر اجرای قوانین و برخورد جدی با مستنکفین از اجرای قانون و ضوابط فنی و مهندسی کشاورزی وارد عمل شود.

 

رییس سازمان مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی گفت: علی‌رغم مسوولیت خطیری که در خصوص انجام فعالیت‌های فنی و مهندسی متوجه کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است ولی تعرفه‌های ارائه خدمات فنی و مهندسی به هیچ عنوان در شان مهندسان کشاورزی نیست و تناسبی بین مسوولیت و تعرفه خدمات کارشناسان وجود ندارد و وزارت جهادکشاورزی به عنوان مرجع ابلاغ تعرفه‌ها باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

 

مهدی تقی‌پور ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک، افزود: ده‌ها مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان برای اجرای قانون هوای پاک به ویژه تبصره (۱) ماده (۱۶) این قانون صورت پذیرفته است که متاسفانه هیچ‌یک به نتیجه نرسیده و ظاهرا عزمی برای اجرای قانون و بهبود کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان وجود ندارد که باعث بروز بیماری‌های مختلف جسمی و روانی بین شهروندان این کلان‌شهر شده است.

 

شایان ذکر است بیستمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی اصفهان به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی بخش کشاورزی در منطقه مرکز و جنوب کشور با حضور ۱۳۵شرکت از ۱۳استان از نهم تا ۱۲ دی ۱۴۰۰ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد و انجمن‌های صنفی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان اصفهان نیز در این مدت در غرفه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مستقر بودند. همچنین اعضای شورا و مدیران سازمان در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه نیز از نمایشگاه بازدید کردند.

 

کد خبر: 47239

نویسنده: فاطمه طایی

منبع: روزنامه عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0