21 دی 1400 - 4:56 ب.ظ

کلاهبرداري 120 ميليون ريالي با ارسال لينک جعلي سامانه ثنا

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتای استان از شناسايي و دستگيري فردي که با ارسال پيامک حاوي لينک جعلي با نام سامانه ثنا، اقدام به برداشت از حساب شهروندان مي کرد، خبرداد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ سرهنگ مرتضوي گفت: به دنبال شکايت شهروند اصفهاني مبني بر اينكه با ورود به لينکي ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونيک قضايي مبلغ 120 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، كارشناسان پليس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وي افزود: شاکي در اظهارات خود بيان داشت براي مشاهده ابلاغيه در پيامک ارسالي وارد لينک معرفي شده شدم که پس از ورود و پرداخت 20 هزار ريال جهت دريافت خدمات سامانه ثنا، متوجه شدم علاوه بر اين که خدماتي دريافت نكردم، کل موجودي حسابم که 120 ميليون ريال بود نيز برداشت شده است.

اين مقام انتظامي بیان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، درگاه بانکي که شاکي از طريق آن اقدام به واريز وجه كرده است، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي وي را به سرقت برده است و اپليکيشن جعلي نيز با دسترسي به پيامک ها اقدام به سرقت رمز دوم يکبار مصرف کرده است.

سرهنگ مرتضوي عنوان داشت: با اقدامات تخصصي و فني کارشناسان موفق به شناسايي فرد کلاهبردار شدند و متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

رئيس پليس فتا استان به كاربران هشدار داد: مجرمان سايبري به راحتي کاربران را براي ورود به درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با سامانه هاي جعلي تحت عناوين مختلف از جمله ابلاغ الکترونيک، يارانه، سهام عدالت، سجام يا خدمات شارژ و اينترنت ارزان قيمت روبرو مي شوند كه اين لينک ها کاربران را به صفحات فيشينگ هدايت مي کند و کاربران در هنگام خريد به راحتي اطلاعات بانکي خود را در اختيار مجرمان قرار مي دهند.

وي اضافه کرد: شهروندان صرفاٌ به سامانه ها و سايت هاي رسمي و مورد تاييد سازمان يا وزارت خانه مربوطه مراجعه کنند و از ورود به لينک هاي ناشناس خودداري کنند.

203

 

کد خبر: 47208

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0