15 دی 1400 - 12:09 ق.ظ

معاون حمایت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

با هماهنگی دستگاه های متولی انتظار کاهش کارتن خوابی را داریم

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اتوبوس‌خوابی و کارتن خوابی را محصول سیاست‌های اشتباه دولت‌های گذشته دانست و گفت: هیچ فردی طی دو تا سه ماه به کارتن خوابی نمی‌رسد.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از فارس، سعید شرف‌دوست معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، با اشاره به اتوبوس‌خوابی برخی افراد بی سرپناه تاکید کرد: نیروی انتظامی معتقد است تعداد معتادان متجاهر شهر تهران 28 هزار نفر است که با در نظر گرفتن نظر ناجا، باید گفت تعداد معتادان متجاهر در 15 سال اخیر نزدیک به 3 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از معتادان متجاهر به کارتن خوابی روی آورده اند و این مسئله تازگی ندارد، افزود: اینکه گفته می‌شود در چند ماه اخیر تعداد معتادان متجاهر یا کارتن خواب‌ها و اتوبوس‌ خواب‌ها افزایش شدیدی داشته حرف درستی نیست. روند تبدیل شدن یک فرد به معتاد متجاهر یا کارتن‌خواب فرایندی دست کم 2 ساله دارد و اینکه تصور شود افراد در مدت 2 تا 3 ماه تبدیل به کارتن خواب می‌شوند حرف دقیقی نیست.

شرف‌دوست اتوبوس‌خوابی و کارتن خوابی را محصول سیاست‌های اشتباه دولت‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، 70 درصد کسانی که در گرمخانه‌های تهران ساکن شده‌اند شهرستانی هستند. این افراد عموما در سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های اقتصادی نادرست، افزایش تورم، گرانی، نبود کار، توزیع ناعادلانه امکانات و منابع در شهرستان‌ها به تهران کوچ کرده‌اند.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، افزود: این افراد با اندک سرمایه خود به تهران مراجعه و به سرعت سرمایه اولیه خود را از دست داده‌اند و موفق نشده‌اند کاری برای تامین معاش یا محلی برای اسکان خود تهیه کنند. به این دلیل، در 2 سال اخیر شاهد رشد تعداد کارتن‌خواب‌های بعضا غیرمعتاد در شهر هستیم که این افراد در گرمخانه‌ها ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع افزایش تعداد افراد کارتن خواب ناشی را نباید از نگاه سیاسی مورد بررسی قرار داد بلکه این مسئله کاملا اجتماعی است و باید برای برطرف کردن این مشکل به شکل جدی میان دستگاه‌ها هم افزایی شود.

شرف‌دوست ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها در گذشته دنبال انجام اقدام مثبتی برای کاهش تعدادافراد کارتن خواب بودند اما، این دستگاه ها به شکل جزیره‌ای عمل کرده و بعضا به جای کنار هم بودن در مقابل یکدیگر بودند. با استقرار دولت جدید و ایجاد هم افزایی میان دولت و شهرداری تهران اکنون امیدوار به مدیریت بهتر مسئله کارتن‌خوابی هستیم.

به گفته این مقام مسئول در شهرداری تهران، قرارگاهی از سوی شهرداری برای مدیریت کارتن خوابی و آنچه با عنوان اتوبوس‌خوابی مطرح می شود در تهران شکل گرفته است که تمام دستگاه‌ها باید برنامه ها و اقدامات خود زیر نظر مدیریت واحد این قرارگاه ساماندهی کنند.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با هماهنگی کامل میان دستگاه‌های متولی در این حوزه نه تنها باید انتظار کاهش تعداد کارتن‌خواب‌ها را داشت بلکه امیدواریم برخی از افراد آسیب دیده به خانواده‌های خود بازگردند.

کد خبر: 46987

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0