14 دی 1400 - 1:05 ب.ظ

بارش باران، روستای تیس چابهار را دچار آبگرفتگی کرد

بارش باران و جاری شدن سیلاب در چابهار سبب طغیان رودخانه تیس شده است. درنتیجه کم‌عرض بودن مسیر رودخانه، آب ناشی از بارش باران و سیلاب بالا آمده و بسیاری از خانه‌های این روستا دچار آبگرفتگی شده است.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از ایرنا، ساخت و سازهای غیراصولی در روستای تاریخی تیس چابهار طی سال‌های اخیر افزایش یافته به‌طوریکه بیشتر آبراه‌ها، مسیرهای عبور سیلاب و رودخانه اصلی تیس هر سال کم عرض‌تر شده است. درواقع ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه موجب شده تا سیلاب‌های با حجم بالا به دلیل مسدود بودن مسیر، وارد کوچه‌ها و خانه‌ها شود. برای جلوگیری از تکرار این موارد، لایروبی رودخانه و رساندن عرض آن به حالت استاندارد ضروری است.

دهیار روستای تیس نیز گفت: سیلاب حجم وسیعی داشته و آب رودخانه در محاصره دیوارها و ساخت و سازها، قبل از رسیدن به دریا وارد خانه‌های مردم شده است.

علی غفوریان افزود: یک کودک نیز طعمه سیلاب شده بود که قبل از وقوع هرگونه حادثه ناگوار توسط مردم نجات پیدا کرد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: دریای عمان از امروز دوشنبه تا پنجشنبه مواج است و ورود خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی دور از انتظار نیست.

“محمدرضا سالاری” اظهار داشت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان، از امروز در نواحی مرکزی و غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک از سمت جنوب غرب خواهیم داشت.

وی افزود: بارش باران در برخی نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود و از فردا (سه‌شنبه) شدت بارش‌ها در شمال، مرکز و نوار غربی و  نواحی جنوبی و سواحل بیشتر خواهد شد.

سالاری بیان کرد: طی این مدت آبگرفتگی معابر عمومی، سیلاب شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها رخ خواهد داد و علاوه بر بارش سنگین و رعد و برق و تندباد شدید موقتی نیز رخ خواهد داد و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آب‌روها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جلوگیری از فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از محصولات کشاورزی و برداشت و انبار محصولات، آمادگی برای مقابله با رخداد خسارات سیل و آبگرفتگی توصیه می‌شود.

کد خبر: 46942

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0