9 آذر 1400 - 4:08 ب.ظ

روزانه ۵۴ میلیون تن کالا و ۱۲ میلیون مسافر در جاده های اصفهان جا به جا می شود

محمدعلی صلواتی، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: روزانه ۵۴ میلیون تن کالا و ۱۲ میلیون مسافر در این محور‌ها تردد دارند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، صلواتی تعداد تردد در استان اصفهان را ۱.۱ میلیون تردد اعلام کرد و گفت: برای بررسی تخلفات رانندگان در محور‌های اصلی استان اصفهان ۱۴۷ سامانه فعال وجود دارد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه همچنین ۱۰ ایستگاه توزین حین حرکت در جاده‌های استان اصفهان فعال است، تصریح کرد: درصدد افزایش تعداد این سامانه درمحور‌های استان اصفهان هستیم.

فعالیت ۱۴۶ پایگاه تردد شمار در اصفهان

وی با اشاره به اینکه ۳۹ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های استان اصفهان فعال است، ادامه داد: ۱۴۶ پایگاه تردد شمار نیز در جاده‌های استان اصفهان فعال است.

صلواتی با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای سامانه‌های نظارت تصویری کار سختی است چرا که این سامانه‌ها بسیار گران است، گفت: برای پوشش کامل تصویری استفاده از دوربین‌های عکاسی را در دستور کار داریم تاکنون ۳۰ دوربین در سطح جاده‌ها نصب شده و هر پنج دقیقه یکبار از جاده‌ها عکس می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اضافه تناژ در محور‌های استان اصفهان آسیب‌زا است، تصریح کرد: برای این امر تفاهم‌نامه‌ای را با دادستان داشته‌ایم که اضافه تناژ در صورت تکرار به عنوان جرم کیفری بررسی شود.

۴۵ هزار راننده باری در استان اصفهان فعال است

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ۴۵ هزار راننده باری در استان اصفهان داریم، توضیح داد: طی یک سال گذشته بیمه تکمیلی هم برای این رانندگان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در بحران شیوع کرونا تعدادی از رانندگان مسافری ما به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در بخش بار مشغول کار شدند و این امر ما را با کمبود راننده مسافر رو به رو کرده است.

صلواتی با بیان اینکه کمیته ایمنی راه‌ها در استان اصفهان به صورت منظم برگزار و از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ مصوبه داشته است، افزود: سعی ما درگیر کردن همه نهاد‌ها برای حضور در این کمیته است.

۲۰۶

کد خبر: 46455

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0