28 آبان 1400 - 4:18 ب.ظ

مُنکر مطالبه گری کشاورزان نیستیم/ کشاورزان اهل اغتشاش کردن نیستند/ تقدیر از مدیریت هوشمند تجمعات توسط پلیس اصفهان

استاندار با بیان اینکه قانون حق آبه کشاورزان اصفهانی را یک حق قانونی دانسته گفت: ما مُنکر مطالبه گری به حق کشاورزان نیستیم اما باید مراقب باشند معاندان و مخالفان نظام از تجمع اعتراضی آنها سؤاستفاده نکرده و امنیت مردم را به مخاطره نیاندازند.

به گزارش عصر اصفهان، “سید رضا مرتضوی” در حاشیه حضور در جلسه قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بحران آبی که امروز در اصفهان به وجود آمده حاصل مسائل و مشکلات انبار شده در طول 20 سال گذشته است و مدیریت نامناسب در این خصوص باعث به وجود آمدن حواشی زیادی در استان ما شده است.
استاندار اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در مدت یکی دوماهی که در خدمت مردم استان بودم تلاش هایی را صورت دادیم تا اتفاقات مثبت و مبارکی برای کشاورزان رقم زده شود.

وی به تامین اعتبار 3 هزار و 800 میلیارد تومان برای رفع مشکل آب کشاورزان اصفهان در جلسه با وزرای کشور و نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان در بخش حق آبه که متعلق به ایام گذشته بود تامین اعتبار شد، همچنین نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان برای راه اندازی سامانه دوم خط لوله انتقال آب به شرق اصفهان اختصاص یافت و در حوزه تصفیه آب هم 800 میلیارد تومان تامین اعتبار شد.

مرتضوی با بیان اینکه کشاورزانی که امروز در پل خواجوی اصفهان تجمع کردند خواستار تامین آب برای کشت پائیزه خود هستند مطالبه آنها را به حق و قانونی عنوان کرد اما با این حال گفت: برای برآورده کردن خواسته این عزیزان باید 80 میلیون مترمکعب از آب موجود در سد را باز کنیم که طبق برآورد کارشناسان اگر این کار صورت گیرد ماه بعد برای تامین آب شرب مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه ما مُنکر مطالبه گری کشاورزان نیستیم و مطالبه برای کشت پائیزه را حق قانونی آنها می دانیم اظهار داشت: اگر مطمئن بودیم که در آذرماه آبی که به کشاورزان اختصاص می دهیم جبران می شود حتماً این کار را می کردیم اما واقعیت این است که ورودی ما به سد از نصف هم کم تر است و نمی توانیم جبران کم شدن آب سد در ماه های آینده را تضمین کنیم.
استاندار اصفهان اظهار داشت: آب موجود در سد زاینده رود هم اکنون کمتر از 170 میلیون مترمکعب است که تنها 100 تا 120 میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است و این درحالی است که هر ماه 30 میلیون مترمکعب آب در استان اصفهان مصرف می شود و به همان میزان هم برای آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری و یزد برداشت می شود که اگر بخواهیم اندازه ای که صنف کشاورزان مطالبه می کنند را اختصاص دهیم تامین آب شرب مردم به مخاطره می افتد.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم تجمع امروز کشاورزان به صورت مسالمت آمیز خاتمه یابد اظهارداشت: مطمئناً هیچ یک از کشاورزان اصفهانی اهل اغتشاش کردن نیستند اما عده ای از معاندان و مخالفان نظام همیشه آماده هستند تا از تجمعات و اعتراضات به حق مردم سؤاستفاده کرده و شرایط جامعه را نا آرام کنند که در این خصوص از کشاورزان عزیز می خواهم تا خودشان مراقبت کرده واوضاع را مدیریت کنند.
استاندار اصفهان سپس از تدبیر و مدیریت هوشمندانه تجمعات توسط فرماندهی انتظامی استان اصفهان تقدیر کرد و اظهار داشت: همیشه بار اصلی تامین امنیت و انتظام بخشی کشور بر عهده عزیزان نیروی انتظامی بوده و این نیروها در ترازی متفاوت از دستگاه های امنیتی و پلیس سایر کشورهای دنیا عمل می کنند.

وی نیروی انتظامی را نیروی برآمده از مردم و دغدغه مند مشکلات و مسایل مردم دانست و تصریح کرد: هر زمان که تجمعات اعتراضات به حق مردم شکل گرفته نیروی انتظامی مقتدرانه در صحنه حاضر بوده و با تدبیر خود این تجمعات را مدیریت کرده و مقابل سؤاستفاده معاندان و فرصت طلبان ایستاده و امنیت جامعه را به نحو مطلوب ایجاد کردند که جا دارد تا از این عزیزان بی نهایت سپاسگذارم و مراتب قدردانی خود را اعلام کنم.

کد خبر: 46267

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0